Klacht Meubella: Drie (!!) keer retour wegens beschadiging

Duin-Slaman

Zo’n 8 weken geleden bestelden wij ondanks een onaangenaam, kil telefonisch contact met medewerker van Meubella toch de kast die we graag wilden online. Deze werd bezorgd op een door ons gewenst moment echter, nog voordat het pakket werd opgepakt door een bezorger van Dynalogic was al te zien dat er een flinke beschadiging op het product zat. Bestelling retour en Meubella gecontacteerd. Er werd niets ter compensatie aangeboden en de desinteresse spatte er in zowel het telefonisch onderhouden als in het eerste e-mailverkeer vanaf. Om die reden drongen wij zèlf aan op compensatie.

Na enige dagen is overeengekomen dat wij de bestelling alsnog zouden afnemen en de wachttijd van 2 tot 6 weken na retournering van Meubella van de bezorgkosten zouden aanvaarden.

Maandag werd de kast opnieuw aan huis afgeleverd. Wederom flink beschadigt. Dynalogic had de beschadiging al bij het depot geconstateerd en aangekaart, maar gezegd werd dat het gewoon naar de klant gebracht moest worden.

Wij weigerden bij aflevering. Na een uur is het gelukt Meubella aan de telefoon te krijgen en ons werd verzekerd dat we de kast nog de volgende avond geleverd zouden krijgen. Na 18.00 uur werd expliciet toegezegd want wij gaven aan niet een derde dag vrij te willen en op deze korte termijn ook niet te kunnen nemen. Geen probleem, zo werd ons verzekerd.

Gister morgen op werk ontving ik een bericht van Dynalogic dat de bestelling tussen 12.30 uur en 15.30 uur geleverd zou worden. Enigszins verbaast weer telefonisch contact gezocht met Meubella. De kast was al onderweg, er kon niets meer gedaan worden. Foutje van Meubella in de planning, men zag geen ruimte voor oplossing nog voordat er überhaupt een poging was ondernomen. Wij zijn hierin volhardend geweest en na een kwartier aandringen is er door Meubella contact gelegd met Dynalogic. Het kon toch vanavond.
Gister, begin van de avond, zijn wij gebeld door een uiterst vriendelijke koerier van Dynalogic: het product dat hij bij ons af zou leveren stond beschadigt in zijn voertuig. Vonden wij het de moeite als hij toch de rit van een uur zou afleggen om de bestelling bij ons thuis aan te komen bieden? Vanzelfsprekend hebben wij dit de koerier en onszelf bespaard.

Drie keer pech is een boel, maar niet onmogelijk. Echter de eerdergenoemde desinteresse bij Meubella en de weerzin om tot een oplossing te komen maakt dat wij op basis van onze persoonlijke ervaring iedereen zouden afraden iets bij dit bedrijf te kopen.

Een financiële tegemoetkoming in verhouding tot het geleden ongemak of zsm het aankoopbedrag retour.

Meubella
    Beste,

De klacht is besproken en inmiddels opgelost.

Meubella

Ook een klacht indienen over Meubella?