Klacht Michel de Thouars: Voorschot a 750euro wordt bij annulering niet terugbetaald

Richard

Mijn ouders hebben een design Tv meubel gekocht en 2 dagen erna 2 stoelen erbij gekocht a 3000euro totaal, online via marktplaats geen verkoopcontract of leveringsvoorwaarden ondertekend. 2 stoelen hebben wij geannuleerd op de dag van bestelling. Verkoper wilde hiervoor schadevergoeding a 300euro omdat deze ingepakt in de bus stonden, wij protesteerden tegen deze zeer hoge kosten en het TV Meubel werd opeens niet meer geleverd. Voorschot a 750euro hadden wij al betaald. Meneer geeft nu aan dat hij een bus heeft gehuurd en extra personeel dit had echter betrekking op de tv meubel van 2.7mtr waartoe hij zelf heeft besloten om dit niet meer te gaan leveren. Hij houd het voorschotbedrag nu vast en wil nu opeens ipv 300euro 400euro schadevergoeding.

Echter conform de Nederlandse Wet koop op afstand mag men binnen 14 dagen kosteloos annuleren.

Meneer kent de wet niet en handelt daardoor op eigen gevoel waarbij zijn winstbejag leidende is, dus niet de klant. Gezien de eerdere klachten op internet was mijn vermoeden al terecht hoe deze meneer reilt en zeilt, wij zijn helaas niet de eerste en ben bang dat wij ook door zijn instelling helaas niet de laatste zullen zijn. Onze rechtsbijstand wordt ingeschakeld en tevens wordt na 14 dagen als het voorschot a 750euro niet is geretourneerd aangifte gedaan mbt ontvreemding.

Conclusie: als alles goed gaat zal Michel zeker je beste vriend zijn, zodra er echter problemen zijn dan maakt hij kattensprongen en heb je het bij dit bedrijf het nakijken en kan je de rechter inschakelen om je gelijk te halen. Zorg dat je een contract ondertekend hoe eea geregeld is als je iets bij hem koopt. Hij weet volgens mij niet hoe de wet werkt en de koper (en tenslotte ook zijn eigen bedrijf) zijn de dupe daardoor.

Voorschot a 750euro terugbetalen binnen 14 dagen na de schriftelijke annulering. Doe iedereen een plezier en ga het wetboek bestuderen en stel koop en leveringsvoorwaarden op zodat voor iedereen duidelijk is hoe te handelen als er iets mis gaat. Ook voor jouwn bedrijf/reputatie komt dit alleen maar ten goede. Conform de wet ben je dit ook verplicht.

Wij vinden dat Michel de Thouars hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over Michel de Thouars?