Klacht MicMac: Laptop blijft crachen

EML_vd_W

Ik heb op 2 augustus 2017 een laptop gekocht bij het bedrijf MicMac. Ik heb al vrij snel deze laptop moeten terugsturen omdat de laptop maar uit bleef vallen (blauwe schermen). Ik gebruik deze laptop voor school (adobe illustrator/photoshop). Wanneer de laptop niet uitviel was de laptop snel en goed te gebruiken met grafische programma's (ik heb extra betaald voor aanpassingen in de laptop zoals een verbeterde grafische kaart). Ik heb de laptop toen teruggestuurd. MicMac heeft altijd goed gereageerd op mijn berichten. Toen ik de laptop terugstuurde hebben ze de laptop 2 dagen getest en vonden dat de laptop in top conditie was. Ze hebben alleen de speaker drivers bijgewerkt zodat de speakers wat beter te horen waren. Het probleem kwam weer terug toen ik de computer kreeg. MicMac heeft toen gevraagd of ik externe apparaten via USB aansluit op mijn computer. Dit klopt want ik gebruik een tekentablet (Wacom Intuos Draw). MicMac heeft toen aangeboden om de laptop terug te sturen naar de fabrikant. Ik heb toen een hele nieuwe laptop ontvangen waar ik natuurlijk heel blij mee was. Alleen toen ik de laptop na 3 keer opstarte, crachte de laptop met een blauw scherm en starte opnieuw op in herstel modus. De computer start nu altijd op een blauw scherm en foutmeldingen. Deze foutmeldingen geven aan dat er een probleem is met standaard software (system32 bestanden). Hier begint mijn probleem met MicMac. Ik heb een email gestuurd naar MicMac en daarop deze reactie ontvangen:

Reatie van micmac: https://justpaste.it/1jpbg/pdf

MicMac geeft aan dat een aantal problemen verholpen zijn (zoals het crashen) maar dit is gewoon niet gebeurd. En de dingen die wel verholpen zijn, zijn dingen die je gewoon verwacht van een werkende laptop. MicMac heeft foto's gestuurd met daarin "onnodige programma's" dit is naar mijn mening simpelweg niet waar. Veel van deze programma's zijn namelijk geïnstalleerd door iemand die computer repareerd. Ik heb de laptop altijd goed afgesloten, nooit een update onderbroken. Omdat ik op dit moment in mijn examens zit (en al mijn bestanden staan op deze laptop) kan ik de laptop niet terugsturen. Ik gebruik de laptop ondanks de craches en ik hoop dat de laptop niet compleet uitvalt.

Ik wil graag dat ik aan het begin van de zomer vakantie de laptop kan terugsturen en een werkende laptop terugkrijg.

MicMac
    Beste Eva,

Het volgende:

- HP ProBook laptop die wij hebben geleverd is voorzien van een goede videokaart dat klopt, maar deze is niet aangepast want deze wordt al af fabriek hiermee geleverd. Dit even voor alle duidelijkheid.

- Laptop is destijds met tussenpozen tot 2 maal retour ontvangen. In beide gevallen is door ons, maar ook door de leverancier geen fouten getroffen.

- Hiernaast hebben wij wat driver problemen verholpen en op onze advies en op jouw aanvraag de laptop voorzien van een schone besturingssysteem (zie mail 26-03-2018 12:10 uur/bijlage). Een laptop dat door ons gebruiksklaar wordt geleverd is voorzien van een schone installatie/besturingssysteem, een antivirus programma en back-up programma. Resterende software programma's worden toch echt door de gebruiker zelf geïnstalleerd (zie dag / datum waarop deze zijn geïnstalleerd). Dus dit kan nooit door ons geïnstalleerd zijn (zie bijlage).

- Verder hebben wij voor alle handelingen niets gerekend om het geheel netjes in orde te kunnen maken en wij dit als een stukje service naar onze klanten toe graag doen.

- Ook dit mocht allemaal niet helpen, dus wij hebben alsnog een nieuwe exemplaar voor je besteld en geleverd.

- Hierna gaf je aan dat het probleem zich aanhield en de laptop nog steeds (soortgelijke) problemen aangaf. Waarop wij in onze laatste mail hebben aangegeven dat het probleem of door een bepaalde applicatie/software of elders aan ligt en niet meer aan de laptop. Beide geleverde laptops zijn in perfecte conditie kan helaas geen defecten hebben.

- Ook hebben wij aangegeven dat: "iets" maakt dat u foutmelding in beeld krijgt. Helaas kunnen wij niet meekijken wat er thuis bij je verkeerd gaat. Bij 1 exemplaar geloven wij dat er vast iets mee kan gebeuren, maar wanneer hetzelfde ook bij een 2e exemplaar gebeurt dan hebben geen twijfels meer dat de laptop niet goed is, maar dat het ergens anders ligt.

- Hierna gaf je aan dat je de laptop niet meer wou hebben en je het bedrag voor de laptop terug wou hebben. Hier hebben wij aangegeven dat wanneer een laptop niet naar behoren functioneert dat wij deze z.s.m. wel terug moeten hebben. Officieel kunnen wij niet na 7 maanden een laptop crediteren, maar (weer) een andere exemplaar leveren. Om een uitzondering te maken hebben wij ook aangegeven dat wij de laptop kunnen crediteren, maar de laptop wel terug moeten hebben, dit om een klant alsnog tevreden kunnen stellen. Dit is vrij logisch.

- In je voorgaande mail gaf je aan je het bedrag voor de laptop terug wou en nu geef je op klachtenkompas aan dat je een andere laptop wilt. Vreemd en jammer, dit is niet hetzelfde als wat je ons hebt aangeven (zie mail13-04-2018 09:32 uur/bijlage).

BELANGRIJK!

Wij hebben destijds gevraagd of er op de laptop een externe apparatuur wordt aangesloten (wellicht dat dit de boosdoener kon zijn).

MAIL DIE WIJ DAAROP TERUG HEBBE GEKREGEN: een draadloze muis en verder niets (zie mail 09-03-2018 12:15 uur / zie ook bijlage).

Wij hebben nooit meegekregen dat je een Wacom apparatuur op aansluit. Hetgeen wat je aangeeft klopt helaas niet. Wij weten bij deze ook wel (bijna) zeker dat je eigen apparatuur (in dit geval je Wacom tekentablet) ergens maakt dat de laptop niet goed kan functioneren (of niet compatibel mee is?)

- Wij zijn van mening dat wij meer dan ons best hebben gedaan en service hebben verleend die een klant van ons zeker mag verwachten.

- En wanneer je een laptop wilt omruilen kan dat kan onder garantie daar heb je volledig recht op, dit is ook al deze tijd netjes aangegeven (sterker nog ook uitgevoerd). Maar wanneer je een laptop wilt retourneren en het bedrag gecrediteerd wilt hebben (ook na 7 maanden maken wij hier geen punt van) moet dat uiteraard z.s.m. afgehandeld worden, dit is vrij logisch. Volgens mij heb je dat niet in z'n geheel goed begrepen, dit is toch echt duidelijk in onze laatste mail aangegeven.

Conclusie: Wij ruilen de laptop nogmaals graag voor je om (in de zomer), maar het probleem zal niet verholpen worden wanneer jij je eigen Wacom tekentablet blijft gebruiken die het probleem veroorzaakt.

Team MicMac Computers.

Ook een klacht indienen over MicMac?