Klacht MicMac: niet functionele laptop gekocht

geen laptop

Gekochte laptop vanaf aanschaf niet functioneel. Accu en laptop in totaal 5x ter reparatie teruggestuurd, maar is nooit naar behoren (goed functionerend) teruggekomen. Bedrijf onbereikbaar (pas contact bij bellen vanaf ander telefoonnummer. Bedrijf wil er niets meer over horen maar de laptop werkt niet: Het beeldscherm blijft zwart bij aanzetten, daarvoor is hij in reparatie geweest, heeft het daarna weer 2 minuten gedaan voordat uitviel door ontbrekende oplader (was niet mee teruggestuurd). Uiteindelijk oplader teruggekregen na veel moeite, daarna weer beeldscherm zwart bij aanzetten. Schandalig en grof behandeld door Micmac, was telkens dagenlang overstuur ervan. Bedrijf stond me vijandig en op agressieve toon te woord. Insinueerde telkens dat het onze schuld was! Ik begrijp dat het voor hen ook vervelend is maar dat rechtvaardigt niet een dergelijke houding.

Wij willen restitutie van deze aankoop (E329 ex verzendkosten). Hebben afgezien daarvan toch al veel kosten: 250 euro aan wat erop staat en dus weg is, 5x terugsturen, een half jaar zonder functionele laptop en heel veel stress en teleurstelling.

MicMac
    Beste klant,De laptop is aangeschaft op 30 nov. 2012 vorig jaar. Tot op heden is een aantal keren de laptop opgeschoond en weer teruggestuurd, omdat deze telkens besmet was met virussen. Normaliter zouden hier kosten aan verbonden moeten zijn. Maar goed, de klant had er niet veel verstand van, dus hebben we maar niet moeilijk gedaan. Het was overduidelijk dat door ondeskundig gebruik de problemen zijn ontstaan. Hierna hebben we de klant duidelijk gemaakt dat hij/ zij daar in het vervolg beter op moet gaan letten. In onze garantie voorwaarden op de webshop kunt u dit eventueel nalezen. Ook de laatste keer was dit het geval. Zelfs is er een extra stroomadapter opgestuurd ondanks dat deze niet was meegezonden. In de doos troffen wij een adapter van een totaal ander apparaat. klant is aangeboden langs te komen omdat wij 6 dagen in de week geopend zijn (op zondag kan een klant ook op afspraak langskomen). Hier wilde klant niet op ingaan. Ook tijdens de openingstijden zijn wij op drie verschillende telefoonnummers en via de mail bereikbaar.Indien klant het e.e.a. (ook na +/- 8 maanden) retour wilt sturen is dat mogelijk. Wel dient de klant rekening te houden met kosten die in rekening gebracht kunnen worden.Mvg, Ardic
    MicMac-Computers
    geen laptop
    De laptop was in reparatie gestuurd omdat het beeld zwart bleef nadat we de 2e accu ontvingen. Edoch binnen twee minuten na terugkomst viel de stroom uit omdat de accu leeg was en de oplader ontbrak. De oplader was 100% zeker meegestuurd. Na terugkomst oplader bleef het beeld weer zwart. Het apparaat heeft eenmalig 2 minuten aan gestaan tussen reparatie en weer uitvallen scherm. Drie bij aankomst al niet werkende accu's kunnen evenmin worden toegeschreven aan ondeskundig gebruik.
    MicMac
    Laptop is door onze technische afdeling enkele dagen grondig getest op eventuele “problemen”, maar zowel het beeld als accu gaf geen problemen aan. Accu werd opgeladen en de laptop werkte zonder enige problemen. Ondanks de adapter niet was meegestuurd (bij ontvangst van een zending houden wij een werkorder bij) hebben wij vooralsnog een lader opgestuurd waarmee wij de laptop ook aan hebben gehad. Zoals eerder aangegeven hebben wij voor het opschonen van de laptop (i.v.m. virussen) geen kosten in rekening gebracht en iedere keer een stukje service verleend. Om het geheel kort te sluiten: Indien klant het e.e.a. (ook na +/- 8 maanden) retour wilt sturen is dat zeker mogelijk. Wel dient de klant rekening te houden met kosten die in rekening gebracht kunnen worden. De klant kan ons hierover gerust contacteren per mail, telefoon en anders binnenlopen in de winkel.Met vriendelijke groet,Team MicMac-Computers & Onderdelen
    geen laptop
    Beste Micmac, In dat geval klopt de werkstatus niet want de oplader is meegestuurd. Wij hebben alles volgens het boekje gedaan, de leeg gearriveerde accu's helemaal opgeladen, bij vol meteen uit stopcontact gehaald, pc aangezet tot accu leeg = 20 minuten. Als pc binnen 2 minuten aanstaan na reparatie uitvalt door hetzelfde euvel kan men concluderen dat reparatie en controles van pc en accu's niet goed zijn uitgevoerd. Voor een apparaat wat vanaf begin niet goed functioneert
    wordt vervolgd
    geen laptop
    .. en binnen een half jaar meerdere malen retour is gestuurd kunnen geen kosten in rekening worden gebracht. Wij willen het aankoopbedrag retour en horen nu graag een concreet financieel aanbod. Ik communiceer schriftelijk gezien eerdere ervaringen (onbereikbaarheid voor ons telefoonnummer en onprettig te woord gestaan worden als het eindelijk lukte om u te bereiken vanaf een ander nummer).
    MicMac
    Voor afhandeling/teruggave kan de klant ons contacteren of gerust in de winkel binnenlopen zodat wij het geheel kunnen kortsluiten.Met vriendelijke groet, Team MicMac-Computers & Onderdelen
    geen laptop
    Graag verneem ik uw concrete voorstel hier.

Ook een klacht indienen over MicMac?