Klacht MicMac: PC met illegale software en onbruikbare SSD

OA

In het telefonische verkoopgesprek heb ik mij terdege geïnformeerd, onder andere m.b.t. de tegen meerprijs te leveren SSD en het besturingssysteem. Mij was toegezegd dat de PC geleverd zou worden met een OEM-versie van Windows 7 ultimate en een Samsung evo schijf. Het zogenaamd gebruiksklare systeem werd geleverd met een verouderd bios met foute instellingen, een waardeloze SSD zonder trimfunctionaliteit (upgrade niet mogelijk, defragmentatie stond automatisch aan bij levering. Windows kan de geleverde schijf alleen als HDD herkennen en het noodzakelijke onderhoud niet uitvoeren) die bovendien scharnierend in de kast was gehangen, een illegale versie van Windows 7 Ultimate (extra beveiligings risico's zijn niet fijn op een apparaat waarmee bankzaken geregeld worden), illegale back-up software en losse onderdelen in de kast. Van een wettelijke leveringsplicht trekt men zich niets aan en in het telefonische contact na levering stelt men zich ronduit onbeschoft op.

Alsnog levering van de toegezegde evo schijf en levering van een legale Windows 7 ultimate versie danwel restitutie ten bedrage van deze producten (momenteel plusminus €200,-).

MicMac is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

OA
    Het bedrijf staat verkeert gerubriceerd als elektronicafabrikant; het gaat hier om computers en onderdelen. Niet reageren van het bedrijf heeft blijkbaar geen enkele consequentie.

OA

Ook een klacht indienen over MicMac?