Klacht Microsoft: Automatische afschrijving Microsoft account

Klachtnummer
# 90902
Gebruiker
Roel
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Tot mijn schrik zag ik vanochtend dat een totaal bedrag van 1.083,93 van mijn creditcard was afgeschreven. Het blijkt dat er sinds 20 dec 2014 diverse bedragen automatisch zijn geïnd via Paypal Microsoft.
Vanwege Sinterklaas is mijn zoontje van 9 sinds 5 december 2014 in het bezit van een Xbox One. Omdat hij dolgraag een seizoenskaart voor een game wilde hebben, heb ik op 20 december 2014 een verplichte PayPal account met koppeling creditcard aangevraagd. Nu blijkt dat mijn zoontje vanaf 20 december 2014 tot en met 2 januari 2015 steeds games heeft gedownload in de veronderstelling dat dit gratis was. Hij heeft dit dus niet met opzet gedaan. Ik heb hiervoor nimmer mijn toestemming gegeven. Via één druk op de knop schijnt mijn zoontje games te kunnen downloaden. De hiervoor omschreven situatie schijnt volgens PayPal niet nieuw te zijn en heeft zich vaker afgespeeld (billing agreement).

De oplossing

Ik verzoek Microsoft bij deze dan ook om onmiddellijke restitutie van het totaal bedrag van 1.083,93 en om annulering van de door mijn zoontje gedane aankopen. Een aangetekende brief stuur ik vandaag t.a.v. de Directie/ CEO Microsoft NL.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat Microsoft hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over Microsoft?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen