Klacht Microsoft: Leeftijd identificatie van Microsoft nodig voor vrijschakelen van Microsoft account kind.

P. Piers

Om het email adres van mijn 12 jarige dochter vrij te schakelen wil Microsoft bewijs van mijn leeftijd hebben. Hiervoor biedt Microsoft mij twee opties. Optie 1 is het verstrekken van mijn Credit Card gegevens en optie 2 is het scannen van een ID bewijs en deze op te sturen. Ik heb gekozen voor optie 2 en m.b.v. de ID cover van de ANWB een scan gemaakt van mijn paspoort. Microsoft weigert deze scan omdat de vervaldatum van de ID niet zichtbaar is. Dat klopt, ook de foto is niet zichtbaar en dat klopt ook. K heb een nieuwe scan gemaakt van mijn ID, nu met verval datum en op de scan geschreven dat deze alleen gebruikt mag worden voor de verificatie van mij ID. Microsoft weigert ook deze scan van de ID en probeert mij te dwingen via mijn Credit Card geld over te maken. Door de weigering van mijn ID overtreedt Microsoft de Nederlandse wet en probeert mij te dwingen of geld te betalen of een ID te verstrekken met foto en mij daarmee te dwingen ook de Nederlandse wet te overtreden. Hier ben ik het niet mee eens. Ik gebruik al jaren hetzelfde hotmail account, net zoals mijn dochter overigens en protesteer tegen deze handels wijze van Microsoft.

Daarnaast krijg ik antwoorden van Microsoft die zo gebrekkig Nederlands zijn, dat je ze drie keer moet lezen om een beetje te kunnen gokken wat ze bedoelen.

Het accepteren van mijn ID en het account van mijn dochter vrijgeven

Wij vinden dat Microsoft hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!