Klacht Microsoft: Zeer onzorgvuldig gedrag van Microsofr

Klaas uit Delft

Microsoft zet Hotmail account onder ouderlijk toezicht.
Wij zijn sinds 2008 een huurderscommissie en hebben in 2008 als geboortedatum 2008 ingevoerd. Met de komende wetgeving is Microsoft alle accounts aan het controleren op geboortedatum.
Zonder overleg en kennisgeving worden alle account waarvan de eigenaar nog geen 18 is geblokkeerd en is ouderlijke toestemming noodzakelijk.
Als ik me aanmeld kan ik kiezen uit: Ik ben een volwassene en doe een betaling per creditcard. Deze mogelijkheid is sinds minimaal 2 weken niet aktief.
Andere mogelijkheid is om te zeggen dat je ouder naast je zit. Hem of haar account inloggen en als kind in het oudelijke account opnemen. Heeft geen zin, ouder kan er uiteindelijk ook niets mee, maar kost wel € 0,50
Nog geen stap verder. Dan maar Microsoft gebeld. Groot probleem om uberhaupt iemand aan de telefoon te krijgen en niet via het keuze menu er uit gegooid te worden met een verwijzing naar de site van Microsoft.
Uiteindelijk gelukt, eerste verwijt van vermoeide Microsoft medewerker: Had u in 2008 maar de goede geboortedatum op moeten geven, hierop geantwoord dat Microsoft eerst een mail had kunnen sturen over deze actie. Was medewerker het wel een beetje mee eens.
Volgende vraag van mij: waarom kan ik niet met creditcard betalen ? Antwoord deze functie is al langer kapot. Kapot bij Microsoft ?
Wat nu gevraagd aan medewerker ? Ik zal u link sturen en als u daar een copy van uw paspoort naar stuurt komt het dik voor elkaar. Gedaan, volgende dag mail: wij hebben uw geboortedatum aangepast naar die van uw paspoort.
Met vreugde gelezen, gelijk ingelogd, scherm: U heeft ouderlijk toezicht nodig om in te loggen.
Gevolg is wel dat als het niet gerepareerd wordt wij onze mails van 10 jaar kwijt zijn. Ander gevolg is dat op de computer en de telefoon outlook vastloopt op het ouderlijk toezicht. Regelmatig computer opnieuw opstarten om mails te kunnen verzenden. IPhone liep ook vast, Hotmail account verwijderd, gevolg alle contact personen weg!!!!!!!!!!!!!
Dat Microsoft met de nieuwe wetgeving bezig is, misschien iets aan de late kant, prima. Maar dat gecontroleerd wordt zonder mail vooraf kan ook nog. Maar de aanname van Microsoft dat het account dan van een kind is is wel erg onnozel. Maar dat het zelf niet te veranderen is klopt niet.
Het kan niet dat wij het enige slachtoffer zijn van dit handelen, en dat voor zo'n bedrijf.Onvoorstelbaar!!!

Dat Microsoft het de eigenaar van een account toestaat zelf geboortedatum eenvoudig te veranderen en site repareert.

Wij vinden dat Microsoft hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!