Klacht Miele Nederland B.V.: Miele, er is geen slechtere.

jogi69

Ik heb een Miele ("er is geen betere") wasmachine gekocht, die het na ruim 9 jaar normaal gebruik begeeft. Bij de klantenservice biedt men aan een monteur langs te sturen om voor 99 Euro (voorrijkosten) het probleem vast te stellen, waarna de reparatiekosten ook voor mij zijn. Ik verwijs naar mijn recht op een langere levensduur op een dergelijke machine en de meneer van de klantenservice bevestigt een levensverwachting van 15-20 jaar, maar kan niets voor mij doen. Een collega wel. Betreffende collega belt terug en is er niet voor klantenservice, maar getraind op het afpoeieren van "lastige" klanten. Hij begint een heel kletsverhaal over dat de wet niets zegt over geld mogen rekenen voor reparatie, terwijl mijn strandpunt juist is dat een reparatie helemaal niet nodig zou moeten zijn ivm de levensverwachting van deze peperdure machine. Maar meneer kan (lees: wil) niets voor mij doen en zoiekt op geen enkele manier naar een oplossing. Je moet wel uit een bepaald hout gesneden zijn om zo'n baan te kunnen volhouden en daar is hij vermoedelijk op geselecteerd. Inmiddels wat meer gelezen en ik zie heel veel mensen met dezelfde problemen en klachten. Miele levert dus helemaal geen machines die langer meegaan (integendeel) en levert tevens geen enkele vorm van service. Waar betaal ik dan zoveel extra voor??

Het zou Miele sieren om in dit soort gevallen de wettelijke garantiebepalingen niet te betwisten maar met de klant tot een nette oplossing te komen. Zoals bijvoorbeeld het gratis vaststellen en verhelpen van het probleem of als dat niet kan/loont het aanbieden van een goede korting op een vervangende machine. Mijn machine is niet nieuw en het is niet zo dat ik kostenloos een hele nieuwe machine terug wil. Wat ik wel wil is een coulante, klantvriendelijke opstelling en een redelijk voorstel. Nu ben ik gedwongen een nieuwe wasmachine te kopen en dat zal geen Miele worden. ik zal trouwens nooit meer iets van Miele aanschaffen na zo'n behandeling.
Geen contact, geen oplossing, geen intentie om iets op te lossen. Miele, wat een dramatisch slecht bedrijf is het toch. Wees gewaarschuwd.

jogi69
    Bovenaan dit topic las ik onlangs: “Miele Nederland B.V., 19 klachten dit jaar”. En: “reageert nooit”. Hoe tekenend. De klant is de vijand bij Miele. Toch keert de wal ooit het schip bij bedrijven met zo’n mentaliteit. Onder druk van sociale media zijn het de verliezers van de toekomst.

Ook een klacht indienen over Miele Nederland B.V.?