Klacht Miele Nederland B.V.: Miele buit reparaties financieel uit, repareert slecht, reageert pas na interventie Miele Duitsland.

Betty

Miele hanteert bij reparatie absurde prijzen voor onderdelen, het zijn prijzen die niet in verhouding staan tot het geleverde. Dit is uitbuiting. Miele vervangt onderdelen terwijl niet duidelijk is of de onderdelen defect zijn. Dit levert Miele veel geld op, bevordert snelle afschrijving, wat weer millieuonvriendelijk is en waarbij de klant gedwongen wordt hoge kosten te maken. Verder wordt onderhoud slecht uitgevoerd doordat de monteurs te weinig tijd hebben. En Miele reageert pas op een klacht nadat wij Miele Duitsland gevraagd hebben hun Nedelandse vestiging ter orde te roepen. Inmiddels reageerde Miele Nederland, willen met een klein bedrag (130 Euro) afkopen maar veranderen niet hun handelswijze.

Ik heb gevraagd
. de reparaties/service alsnog naar behoren uit te voeren
. mij 5 aan/uit knopjes op te sturen omdat die binnen een paar jaar versleten zijn (is een lelijk gezicht)
. Mij een bedrag van 478,28 Euro terug te betalen

Betty
Miele laat weer niet van zich horen.

Ook een klacht indienen over Miele Nederland B.V.?