Klacht Miele Nederland B.V.: Miele buit reparaties financieel uit, repareert slecht, reageert pas na interventie Miele Duitsland.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 423237
Gebruiker
Betty
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Miele hanteert bij reparatie absurde prijzen voor onderdelen, het zijn prijzen die niet in verhouding staan tot het geleverde. Dit is uitbuiting. Miele vervangt onderdelen terwijl niet duidelijk is of de onderdelen defect zijn. Dit levert Miele veel geld op, bevordert snelle afschrijving, wat weer millieuonvriendelijk is en waarbij de klant gedwongen wordt hoge kosten te maken. Verder wordt onderhoud slecht uitgevoerd doordat de monteurs te weinig tijd hebben. En Miele reageert pas op een klacht nadat wij Miele Duitsland gevraagd hebben hun Nedelandse vestiging ter orde te roepen. Inmiddels reageerde Miele Nederland, willen met een klein bedrag (130 Euro) afkopen maar veranderen niet hun handelswijze.

De oplossing

Ik heb gevraagd
. de reparaties/service alsnog naar behoren uit te voeren
. mij 5 aan/uit knopjes op te sturen omdat die binnen een paar jaar versleten zijn (is een lelijk gezicht)
. Mij een bedrag van 478,28 Euro terug te betalen

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Betty
Datum
Uiteindelijke oplossing
Miele laat weer niet van zich horen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Miele Nederland B.V.?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen