Klacht Miele Nederland B.V.: Miele W5933 LW trommelkruis is afgebroken binnen de extra garantie termijn van 10 jaar.

mchd#33

Bij onze wasmachine model Miele W 5933 LW is door de monteur geconstateerd dat het trommelkruis is afgebroken. De monteur heeft aangegeven dat de reparatie van het apparaat duurder is dan de restwaarde. Deze wasmachine is 8 jaar oud, heeft 4700 draaiuren en is aangeschaft met 10 jaar service certificaat (a 160 euro extra).

In dit certificaat staat letterlijk:

"Met de aankoop van een Miele-apparaat, in combinatie met dit Certificaat, heeft u gekozen voor topkwaliteit, optimaal gebruikscomfort, een zeer lange levensduur en maximale zekerheid. U kunt derhalve overtuigd zijn van een lang en zorgeloos gebruik."

"Gedurende de geldigheidsperiode van dit Certificaat komen, met inachtneming van de aan ommezijde vermelde voorwaarden, de kosten van eventuele noodzakelijke reparaties of van het verhelpen van storingen, volledig voor rekening van Miele Nederland B.V."

Het voorstel wat mij wordt gedaan is echter om een nieuw apparaat uit te zoeken met 60% korting. Wat neer komt op circa 600 euro bijbetalen als we een vergelijkbare wasmachine willen.

Dit komt totaal niet overeen met de tekst op het Certificaat, waarop staat dat we gekozen hebben voor een zeer lange levensduur, maximale zekerheid (na een eerste betaling bij aanschaf van circa 1600 euro is het voorstel dat we nu weer 600 euro gaan bijbetalen voor een vergelijkbare machine) en zorgeloos gebruik (we zitten nu al weer twee weken zonder wasmachine).

Het probleem van het afgebroken trommelkruis (https://www.google.com/search?q=trommelkruis+gebroken) geeft aan dat dit een typisch probleem is voor Miele wasmachines. (zie ook hier https://bit.ly/2FmmmrN).

De klantenservice laat echter weten dat problemen veelal worden veroorzaakt door gebruik van vloeibaar wasmiddel en wassen op lagere temperaturen.

Graag zou ik zien dat Miele de voorwaarden uit zijn contract respecteerd en onze wasmachine komt repareren, ondanks het feit dat de bruto kosten hiervoor hoger zijn dan de marktwaarde van het apparaat. In de kleine lettertjes staat namelijk dat ze gerechtigd zijn een inruilvoorstel te doen, maar er staat niet in dat ik dit moet accepteren en dat het certificaat anders komt te vervallen.

mchd#33

Ook een klacht indienen over Miele Nederland B.V.?