Klacht Miele Nederland B.V.: Miele weigert service te verlenen ondanks geldig serviceverzekerings-certificaat

A.P.J. van Eekeren

In 2007 miele koffiezetmachine K 5664 RVS aangeschaft met Miele Serviceverzekeringscertificaat voor 10 jaar (geldig tot 12/9/2017) Gedurende deze periode meer dan 13x servicebezoeken gehad, zonder afddoende resultaat. Sinds maand (alweer) wisselende koffiehoeveelheden. Daarvoor is Miele 3 keer op bezoek geweest, waarbij de derde keer geen service is verleend omdat zij " alles al hadden gedaan wat mogelijk was om het te verhelpen. Nog wel een omruilaanbod gekregen om een gelijkwaardig apparaat twv. € 2200,- voor € 1500,- aan te schaffen. Dit was financieel niet haalbaar voor mij. Al eerder (2011) aangegeven dat het apparaat niet deugde en gevraagd voor algehele controle (bij Miele) of vervangen door een wel deugdelijk apparaat. Geen response daarop, wel weer een service bezoek). Ook nu aangegeven dat dit apparaat nooit echt goed heeft gefunctioneerd en gevraagd om vervangend apparaat. Normaal werd een hoeveelheid koffie van ca. 110 gram gezet, nu regelmatig tot 60 gram. Bij opwarmen wordt spoelwater opgevangen in kopje. Interne opvangschaal vertoont meestal dan geen water, maar soms weer wel. Cups nemen gemiddels eenzelfde hoeveelheid water op. Duidelijk iets niet goed in sturing hoeveelheid water. Ondanks dat je service voor 10 jaar bijkoopt wordt dit niet door Miele ondersteund.

Verlenen van juiste service (bij Miele zelf, zodat alles goed wordt doorgemeten en geprobeerd) dat probleem oplost, anders vervangend apparaat.

Ook een klacht indienen over Miele Nederland B.V.?