Opgelost door Miele Nederland B.V.: Miele weigert zich te houden aan de voorwaarden van het service certificaat

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 602304
Gebruiker
BlueVelvet
Datum
2 reacties

Details

Klacht

Ik ben in het bezit van een Miele CM 6300 Koffiezetmachine. Aankoop in 2014. Bij deze machine heb ik een Miele service certificaat afgesloten (verlengde garantie). met een looptijd van 10 jaar. (zie bijgaande copie certificaat.
Apparaat ging kapot 19 mei j.l. Op 27 mei adviseerd reparatie centrum van Miele vervanging (overschrijding rep.kosten van het max. rep.bedrag (€645,=) Miele weigert dit en doet inruilvoorstel waarbij ik plm € 850,= moet bijbetalen voor veravngend gelijkwaardig toestel. Het betreft hier slechts een voorstel (niet dwingend) en op grond daarvan wijs ik het voorstel af. Ik stel dat daarom verplicht zijn om zich te houden aan punt 2.1, van de voorwaarden (kostenloze reparatie). Miele weigert dit.

Gewenste oplossing

Miele heeft de keuze, of ze vervangen kostenloos met een gelijkwaardig apparaat,
of ze repareren mijn CM 6300 geheel kostenloos.
Geboden oplossing
Het probleem is naar tevredenheid opgelost. Het apparaat wordy vervangen.
Status
opgelost
Beoordeling
content

2 reacties

  1. Auteur
    BlueVelvet
    Datum
    Inmiddels zijn we weer inn gesprek, maar de klacht is nog niet opgelost.
  2. Auteur
    BlueVelvet
    Datum
    Tijdens een prettig telefoongesprek met de Coordinator Klantencontact, alles kunnen verduidelijken en het probleem is in goede harmonie opgelost

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Miele Nederland B.V.?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen