Opgelost door Miele Nederland B.V.: Ondeugdelijke Miele apparatuur en slechte service

content Opgelost
C.K. de Waard

Levensduur van Miele apparatuur voldoet absoluut niet aan de verwachting die door de producent wordt geschapen.
Wij hebben in augustus 2013 een nieuwe keuken gekocht met daarin de volgende Apparatuur van Miele,
Vaatwasser, Koelkast, Ingebouwd koffie apparaat, Combi magnetron-oven, en een stoomoven.
Al binnen de 2 jaar is er een monteur lang geweest voor de koffie automaat, deze was ontregeld en moest worden gereset. Gelukkig viel dit nog net binnen de garantie termijn want dat resetten kan je zelf niet.
Bij een levensduur van ca. 3,5 jaar ging onze super-de-luxe koelkast met ingebouwde 0 graden zone kapot, de sensoren waren kapot en daar konden wij volgens de monteur niets aan doen, gewoon domme pech werd er gezegd. Vanwege de leeftijd is hier enige compensatie geboden in de reparatie kosten maar nog steeds ging het om een aanzienlijke bedrag wanneer je afzet tegen de leeftijd.
Een half jaar geleden functioneerde het koffiezet apparaat niet meer, weer een monteur over de vloer en wat blijft, kapot aandrijf systeem en verwarminselement, kosten dik € 500,00. Ook hier is door Miele enige financiële compensatie geboden maar nog steeds een rekening van bijna € 300,00.
Gister gaf de vaatwasser een storing, de storingscode staat voor een defect circulatie systeem. Zojuist wederom gesproken met Evert Kok, Leidinggevende van het klantcontact centrum en helaas, hij kan niets voor ons doen. We moeten de monteur laten komen en dan gaat de monteur ons vertellen hoe de coulance regeling hiervoor gehanteerd wordt. Hij betreurt echter wel dat wij zo'n slechte indruk van Miele hebben.
Enkele jaren geleden ook nog een wasmachine van Miele gehad, dat was nog in de periode dat er verkondigd werd dat wasmachines van Miele 20 jaar meegaan. Deze niet, helaas weer domme pech, een afgebroken ophangarm. Volgens de monteur konden we daar niets aan doen. Deze was inmiddels een jaar of 8 en viel niet meer onder welke coulance regeling dan ook. Wij hebben toen gekozen voor een ander merk en dat hadden we met de keuken apparatuur ook moeten doen.
Wat een waardeloze apparatuur en service. Ze verschuilen zich achter de afspraken die gemaakt zijn op Europees niveau en willen je overtuigen dan de alle storingen los van elkaar moet zien. Uiteraard wordt er ook nog een verwijt gemaakt dat je de apparatuur dient te onderhouden, terwijl de monteur van Miele in alle gevallen heeft aangegeven dat de apparaten in goed onderhouden staat zijn.

Minimaal kosteloze reparatie vanwege de hoeveelheid "pech" die wij inmiddels met de Miele apparatuur hebben gehad. Uiteraard mag er ook een nieuwe vaatwasser worden geplaatst met opnieuw garantie.
Miele is uiteindelijk kosteloos komen inspecteren wat het probleem is. Tijdens dit bezoek bleek echter dat er door de keuken leverancier en verkeerde vaatwasser s geïnstalleerd, eentje die ouder was dan degene die we gekocht hadden. Logischer wijs kon miele dit niet voor ons oplossen, reparatie werd afgeraden vanwege de leeftijd. De keuken leverancier is benaderd en heeft ons eens nieuwe vaatwasser gegeven.

Ook een klacht indienen over Miele Nederland B.V.?