Klacht Mijndomein.nl: Kosten jaarlijkse webhosting zonder communicatie verdubbeld

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 377972
Gebruiker
ethan hunt
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Mijndomein.nl heeft zonder instemming van mij als klant de kosten voor jaarlijkse webhosting van 54 euro verdubbeld naar 99 euro.

Ik wil graag de 45 euro terugvorderen. Meer dan 50 euro voor webhosting is al aan de hoge kant maar blijkbaar vond mijndomein.nl dat het tijd was voor een fikse verhoging van de abonnementskosten.

Juridisch gezien is dit zeer laakbaar gedrag, mede omdat ik als klant niet geïnformeerd ben over deze tussentijdse wijziging en er nooit mee heb ingestemd. Andersom is dit ook niet mogelijk, anders zou ik als klant elke maand een willekeurig bedrag kunnen overmaken. Andersom is het ook niet mogelijk om een willekeurig bedrag te facturen als commerciële partij.

Om willekeur te voorkomen heb je bindende juridische contracten en beide partijen dienen zich hieraan te committeren. Zij het niet dat MijnDomein.nl blijkbaar extra inkomsten nodig had en op dat moment eenzijdig besluit de abonnementskosten te verdubbelen zonder instemming van de klant.

Dit riekt naar fraudeleus handelen en opereren en machtsmisbruik. Naast deze melding zal ik ook een melding doen bij diverse overheidsinstanties van deze walgelijke manier van zaken doen.

Advies ga niet in deze met deze partij. Onder het mom van kostenbesparingen zijn ze telefonisch niet bereikbaar maar incasseren ze 99 euro aan jaarlijkse webhosting kosten voor een product wat helemaal niet zo duur hoeft te zijn.

Het is pure oplichterij. Je kunt begrijpen dat dit vanuit diverse perspectieven een kwalijke zaak is. Uiteraard heb ik me beklag gedaan bij deze organisatie. Geen enkele empathische reactie van de klantenservice of inlevingsgevoel bij de reacties. Het is een schande vanuit goed bestuur van Nederland dat dit soort wanpraktijken worden getolereerd door grote internetondernemingen.

De oplossing

1) De teveel betaalde kosten voor webhosting per direct terug storten, het gaat om 45 euro.


2 reacties

  1. Auteur
    ethan hunt
    Datum
    Helaas nog geen reactie mogen ontvangen.
  2. Auteur
    ethan hunt
    Datum
    Tot op heden nog geen reactie mogen ontvangen.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
ethan hunt
Datum
Uiteindelijke oplossing
Geen. MijnDomein.nl heeft tot heden nog niet gereageerd.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Mijndomein.nl?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen