Klacht Mijndomein.nl: Mijn domein houdt op onredelijke wijze vast aan een opzegtermijn.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 375300
Gebruiker
Baronie
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik maakte gebruik van de websitemaker met daaraan gekoppeld een website van mijn domein. Per 15 juni 2019 heeft Mijn domein de websitemaker compleet vernieuwd. Mijn website zou verhuisd worden.

De nieuwe websitemaker bleek ongeschikt voor het doel waar ik hem voor wilde gebruiken (geeft Mijn domein zelf toe) en van verhuizen van mijn content (ruim 700 artikelen) bleek geen sprake. Kortom ik ben gestopt met de websitemaker en met de website.

Desondanks houdt mijn domein mij aan de opzegtermijn van een maand. Het nieuwe jaar gaat in op 17 juni 2019 en volgens mijn domein heb ik niet voor 17 mei 2019 en dus te laat opgezegd. Dat ze zelf hun product per 15 juni 2019 totaal veranderd hebben (en dus het product waar het contract in feite over gaat niet meer leveren) speelt daarbij blijkbaar geen rol.

Ik vind deze opstelling van mijn domein zeer star en absoluut niet redelijk.

De oplossing

Mijn domein dient mij opzegging te accepteren en de openstaande factuur kwijt te schelden

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Baronie
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik had bij Mijn Domein een websitemakerpakket en een domeinnaam. TWEE DAGEN voor de verlengingsdatum verandert Mijn Domein ingrijpend het websitemakerpakket, waardoor het voor mij onbruikbaar wordt (hetgeen Mijn domein ook zelf toegeeft). Desondanks houden ze vast aan een opzegtermijn van EEN MAAND. Ik had dus eerder moeten opzeggen dan dat Mijn Domein zijn produt veranderde. Na veel mails naar de Helpdesk wordt de factuur voor het Websitemakerpakket opgezegd, maar de domeinnaam (waar ik ook niet langer gebruik van maak) moet ik wel betalen. Kortom een weinig klantvriendelijke manier om afscheid te nemen van een klant. Zeker als bedacht wordt dat ik een maand bezig ben geweest om de content van mijn website te archiveren en veilig te stellen. Mijn Domein had het over verhuizen, maar als puntje bij paaltje kwam werd er helemaal niets verhuisd en moest je alles zelf doen.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over ?