Klacht Mijnurgentie: Weigering om voorafbetaalde kosten terug te betalen

Schilder1944

Een online aanvraag voor urgentie verklaring wordt nog dezelfde dag herroepen, maar geld wordt niet teruggegeven.

Bedrijf vraagt online bij de aanvraag akkoord te gaan met het afzien van de wettelijke bedenktijd van 14 dagen, maar verzuimt dit te bevestigen in de bevestigingsmail. Dit is wel degelijk een voorwaarde voor de geldigheid hiervan.

Aanvrager is een 76-jarige man, met weinig tot geen kennis van de digitale wereld, dus een extra punt van aandacht.

Het begrip redelijkheid en billijkheid is MijnUrgentie volledig onbekend.

Retourneren 110 euro

Mijnurgentie
    Geachte heer, mevrouw Slotboom,

Wat jammer dat u niet tevreden bent met de dienstverlening van mijnUrgentie.

Bedankt voor uw bericht.

Ik wil u aangeven dat wij geen herroepingsrecht hebben bij onze diensten, omdat het een dienstverlening betreft. U bent hiermee uitdrukkelijk akkoord gegaan bij het geven van de opdracht. Er zijn weinig juristenkantoren welke na het opstarten van de werkzaamheden het honorarium nog restitueren. Dit is ongekend.

Anneke van der Ham
    Algemeen directeur
    Schilder1944
    Een bijzondere reactie om eerlijk te zijn.

Hoe zo kan er sprake zijn van het opstarten van de werkzaamheden als er uitsluitend een systeem gegenereerde bevestigingsmail is gestuurd, waarin staat dat eerst na het ontvangen van de gevraagde informatie, een dossier aan de jurist wordt voorlegd om de kansen in te schatten?

Hoe zo kan een jurist van uw organisatie per mail aangeven dat er sprake is van een beoordeling als er in het geheel geen informatie is verstrekt?

Zo de hele procedure al juridisch sluitend is, is deze ethisch uiterst verwerpelijk.

Als ik het toespits op deze case, gaat het om een aanvraag door een 76-jarige man, wellicht wel in staat om het internet op te gaan, maar zeker niet in staat om alle juridsiche aspecten te begrijpen die u in uw online procedure volgt. Een 76-jarige man die na contact met de gemeente in de veronderstelling was dat hij een procedure met de gemeente aan het afsluiten was.

Ik vind het van klasse getuigen om uitsluitend vanuit een juridische invalshoek een klacht te benaderen, zonder ook maar enige vorm van empathie en begip te tonen.

Om het dan toch juridisch af te sluiten, wellicht een tip om eens artikel 6:248 lid 2 BW te lezen?
    Mijnurgentie
    Geachte heer, mevrouw Slotboom,

Zoals ik u in de voorgaande reactie heb vermeld is cliënt, alvorens de betaling is voldaan, akkoord gegaan met de algemene voorwaarde, het privacybeleid, heeft cliënt ingestemd met een directe levering en afgezien van het recht op herroeping.

Zoals meerdere juristen naar dezelfde wet kijken, kunnen ze dat allen anders interpreteren. In dit geval volgen wij het besluit van het ACM en die heeft gezegd dat wij de wet op deze manier correct hebben geïnterpreteerd en correct toepassen. Om die reden zien wij geen enkele aanleiding om de aanvraag te herroepen.

Anneke van der Ham
    Algemeen directeur

Ook een klacht indienen over Mijnurgentie?