Klacht MijnVerklaring: Dubbelop betalen

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 461710
Gebruiker
GeleFazant#700
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Ik heb onlangs een VOG aangevraagd bij Mijnverklaring.nl. Volgens deze website zou je een eenmalig bedrag voor een VOG moeten betalen. Nemelijk €41,35. Echter bleek dit niet het geval. Vervolgens kreeg ik nog een mail waarin ik nog een keer moest betalen aan Dienst Justis. Hier een bedrag van €33,85. Dus heb ik in totaal 75,20 betaald.

Ik eis terugbetaald te worden voor het bedrag van mijnverklaring €41,35

De oplossing

Het bedrag voor het aanvragen/klaarzetten van een VOG.

2 reacties

  1. Auteur
    MijnVerklaring
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Stegeman,

    Het spijt ons dat u niet tevreden bent met onze diensten.
    Ik heb vanuit de directie de opdracht gekregen om - samen met u - het gesprek aan te gaan en een oplossing te vinden voor uw klacht.

    Alvorens ik uw klacht in behandeling kan nemen, wil ik een aantal punten duidelijk hebben.

    1. Op welke datum heeft u een aanvraag bij ons gedaan?
    2. heeft u de informatie op de bestelpagina doorgenomen alvorens u de bestelling deed?
    3. heeft u de tweede stap bij Dienst Justis (€41,35 en DigiD) reeds voldaan?
    4. heeft u uw verklaring al ontvangen?

    Om alvast vooruit te lopen op mijn reactie, wil ik u iets meer uitleggen over ons bedrijf en de toegevoegde waarde van onze diensten.

    Allereerst is het zo dat u de aanvraag niet zelf kunt aanvragen bij Dienst Justis. U dient de aanvraag dus via uw werkgever, of de gemeente te doen. Hier gaat vaak een hoop administratie (lees: tijdverlies) aan vooraf. Zo dient u een afspraak te maken bij de gemeente en formulieren in te vullen, hier heeft u toch gemiddeld een ochtend voor nodig.

    Als u deze handelingen door ons laat doen, dan scheelt dit u tijd. U neemt hiermee een dienst van ons af en daarom brengen wij daar kosten in rekening. De meerprijs is dus vooral voor de tijdswinst dat u boekt met onze diensten.

    In afwachting tot uw reactie, verblijf ik,

    Met vriendelijke groeten,

    Quinty de Mooij
    Klachtenfunctionaris
  2. Auteur
    MijnVerklaring
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer Stegeman,

    Mijn dank voor uw reactie.

    U heeft niet dubbel betaald voor de VOG-aanvraag. U heeft ons betaald om de VOG-aanvraag voor u klaar te zetten bij Dienst Justis. Dit hebben wij, conform overeenkomst binnen één werkdag gedaan. U had op de homepagina, bestelpagina en in de FAQ onze werkwijze kunnen lezen alvorens u een bestelling plaatste.

    Wij hebben een zeer coulant herroepingsbeleid. Dit betekent dat als klanten na de eerste betaling, wanneer zij erachter komen dat er een tweede betaling nodig is de aankoop herroepen, wij hier mee akkoord gaan en de aanvraagkosten terugstorten. De klant heeft immers geen gebruik gemaakt van de aanvraag dat wij hebben klaargezet en het is meer dan redelijk om dan het geld terug te storten.

    In uw geval is dit anders, want u heeft de tweede betaling ook op orde gemaakt. U bent van mening dat dit onterecht is, maar u heeft de order toch geplaatst en daarmee gebruik gemaakt van onze diensten. Het is in dit geval daarom ook redelijk dat wij uw herroeping niet accepteren.

    Ik zal hiermee uw klacht afsluiten en een rapportage maken aan de directie.

    Met vriendelijke groeten,

    Quinty de Mooij
    Vertrouwenspersoon

Uiteindelijke oplossing

Auteur
GeleFazant#700
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over MijnVerklaring?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen