Klacht MijnVerklaring: Geen VOG voor mijnverklaring.nl

Dekleinelettertjes

Ik heb een VOG aanvraag gedaan via website mijnverklaring.nl.
Dit bleek vlak daarna via mijn werkgever te moeten, anders kan het niet gedeclareerd worden.
Ik heb daarom zo snel mogelijk opgezocht hoe ik kan annuleren en volgens de tekst op hun website was ik nog op tijd.
Mijn e-mail is om 18:57 uur verstuurd en ontvangen en de e-mail van Justis is om 18:58 uur ontvangen.

Tekst website:
'U kunt de aanvraag binnen één werkdag annuleren. Heeft u een e-mail van Justis ontvangen met een bevestiging? Dan is de aanvraag al in behandeling genomen en vervalt uw herroepingsrecht. Heeft u per ongeluk een fout gemaakt en wilt u de aanvraag wijzigen? Neem dan snel contact op met onze klantenservice. We helpen u graag verder.'

Het aangeven van een annulering binnen de tijd is voldoende om de annulering in werking te zetten. Een e-mail is hierbij rechtsgeldig. Anders zou iemand gewoon kunnen wachten tot de herroepingsperiode voorbij is.

E-mailcontact met de mensen bij dit bedrijf is schofterig, ze beroepen zich op 'het herroepingsrecht vervalt zodra u instemt met de betaling'. Ik stemde in met een betaling van 41,35 waarvoor ik dacht een VOG te ontvangen. Pas na deze betaling krijg je te horen dat je VOG eigenlijk nog betaald moet worden. Achteraf gezien kun je dit, verborgen in de FAQ terugvinden. Maar daar staat ook het stuk over annuleren, dus welke tekst geldt nu?

Uiteraard heb ik later het hele verhaal rondom mijnverklaring.nl gelezen en ook de kassa aflevering gezien. Ik voel me bedonderd. Ik snap absoluut niet waarom deze mensen door mogen gaan met het aanbieden van een nietsomvattende dienst.

Ik wil mijn geld terug, maar het liefst zou ik willen dat dit bedrijf ophoudt met bestaan en dat de mensen die er werken, zoals [persoonsgegevens verwijderd door moderator] van de klantenservice (niet eens een achternaam) en [persoonsgegevens verwijderd door moderator] een eerlijke manier van geld verdienen zoeken.

MijnVerklaring
    Geachte heer [persoonsgegevens verwijderd door moderator]

Het spijt ons dat wij u ontevreden hebben gestemd.

Ik zal uw klacht uitzoeken en zorg ervoor dat ik u deze week voorzie van een inhoudelijke reactie. Ik verzoek u daarom even geduld te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Quinty de Mooij
    Vertrouwenspersoon
    MijnVerklaring
    Geachte heer [persoonsgegevens verwijderd door moderator]

In dit bericht zal ik reageren op uw klacht.

Allereerst wens ik in te gaan op de stelling dat u voert over de uitzending van Kassa. Na deze uitzending hebben wij als bedrijf een aantal grote wijzigingen gedaan in onze bedrijfsvoering en organisatie. Onze directeur is opgestapt, de website is volledig gewijzigd en hebben wij de kwestie afgesloten.

De wet schrijft ons voor dat alle informatie welke relevant is bij het maken van de beslissing om een dienst af te nemen vindbaar en duidelijk op de website moet staan vermeld. Wij hebben daarom alle informatie op de homepagina geplaatst. Hierdoor kunnen we tenminste niet spreken van misleiding of onvolledige informatieverstrekking. U had deze informatie kunnen en moeten doornemen alvorens u de bestelling deed.

Het spijt ons dat wij u ontevreden hebben gestemd, maar ik kan uit uw klacht niet opmaken dat dit komt door onze dienstverlening of service, maar dit vooral gaat over de tarieven van onze diensten. Ik kan hier weinig aan toevoegen of veranderen, want ook wij ontvangen graag salaris en het is niet vreemd dat u moet betalen als een bedrijf werk voor u heeft verricht.

Bij het plaatsen van een bestelling bent u nadrukkelijk akkoord gegaan met deze werkwijze, welke voor veel dienstverleners niet ongewoon is. Sommige diensten kunnen niet de bedenktermijnen afwachten en daarin heeft de wet de optie geboden om met wederzijdse goedkeuring over te gaan op directe levering en daarmee af te zien van het herroepingsrecht.

Ik kan u hierdoor (helaas) niet verder helpen. Mocht u in de toekomst vooralsnog een dienst wensen af te nemen bij ons, dan krijgt u uiteraard de eerstvolgende verwerking volledig cadeau!

Met vriendelijke groeten,

Quinty de Mooij
    Vertrouwenspersoon

Ook een klacht indienen over MijnVerklaring?