Klacht MijnVerklaring: Krijg mijn geld, na annulering, niet teruggestort!

Mar88dJ

Na annulering van mijn bestelling, wacht ik al vanaf Juni op de teruggave van mijn geld.

In juni is toegezegd dat ik het aankoopbedrag terug gestort zou krijgen. Regel het!

MijnVerklaring
    Geachte mevrouw [persoonsgegevens verwijderd door moderator]

Het spijt ons dat wij u ontevreden hebben gestemd, in mijn reactie zal ik nader ingaan op uw klacht.

Het digitale loket van mijnVerklaring is er om het aanvragen van een VOG verklaring te vergemakkelijken en toegankelijker te maken voor u. De huidige werkwijze is dat u een afspraak dient te maken bij uw gemeente en daar de aanvraag indient. Hiervoor betaalt u inderdaad enkel de verwerkingskosten. Dit is goedkoper dan bij mijnVerklaring.

Het indienen van een aanvraag op ons loket is één minuut werk, omdat wij de formulieren voor u invullen en de aanvraag verder klaarzetten bij het Ministerie van Veiligheid en Justitie. Dit is een ingewikkelde klus en dient goed te worden uitgevoerd, voor deze dienst brengen wij een tarief in rekening en dit is de meerprijs welke u dus online dient te betalen. Uw VOG krijgt u vervolgens binnen 4-7 dagen thuis gestuurd per post.

Het is dus óf vanuit het gemeentehuis voor goedkoper, of op het internet, maar dan sneller. U heeft bewust voor de tweede gekozen en daarvoor heeft u betaald. Ik begrijp uit uw klacht dat het financiële plaatje u ontevreden heeft gestemd, hieruit neem ik aan dat de snelheid, correctheid en klant-contact wel naar behoren heeft gefunctioneerd.

Ik zal de klacht daarom hiermee afsluiten en wens u nog veel succes in uw (nieuwe) functie! Indien u de klacht nog met mij wenst te bespreken, kunt u mij bellen op ons algemene nummer. Ik sta u graag te woord!

Met vriendelijke groeten,

Quinty de Mooij
    Vertrouwenspersoon

Mar88dJ
U reageert met een standaard bericht, welke totaal niet in gaat op de door mij gedane klacht. Ik heb de aanvraag tijdig geannuleerd en in een e-mail van Liesbeth zegt zij de aanvraagkosten terug te storten. Daar wacht ik nu al vanaf juni 2020 op.

Ook een klacht indienen over MijnVerklaring?