Klacht MijnVerklaring: Misleidende website waardoor je dubbel moet betalen voor het VOG

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 461192
Gebruiker
Jacyntha98
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Misleidende website waardoor het lijkt dat je direct voor de aanvraag van het VOG betaald maar uiteindelijk blijkt het niet zo te zijn en moet je alsnog betalen. Hun leveren hierbij geen echte dienst aangezien zij alleen de gegevens doorspelen naar Justis en daar riantelijk betaald voor worden.

Gewenste oplossing

Restitutie en aanpassing website. De leugen dat het duidelijk vermeld staat op de voorpagina is een leugen. Op de voorpagina staat niks vermeld, dit staat blijkbaar in de FAQ en dat is niet de voorpagina.
Geboden oplossing
Op 16 juli is er een teruggave toegezegd maar de betaling blijft tot heden uit.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

3 reacties

  1. Auteur
    MijnVerklaring
    Datum
    Geachte heer, mevrouw de Leeuw,

    Het spijt ons dat u niet tevreden bent met onze diensten.
    Ik heb vanuit de directie de opdracht gekregen om - samen met u - het gesprek aan te gaan en een oplossing te vinden voor uw klacht.

    Alvorens ik uw klacht in behandeling kan nemen, wil ik een aantal punten duidelijk hebben.

    1. Op welke datum heeft u een aanvraag bij ons gedaan?
    2. heeft u de informatie op de bestelpagina doorgenomen alvorens u de bestelling deed?
    3. heeft u de tweede stap bij Dienst Justis (€41,35 en DigiD) reeds voldaan?
    4. heeft u uw verklaring al ontvangen?

    Om alvast vooruit te lopen op mijn reactie, wil ik u iets meer uitleggen over ons bedrijf en de toegevoegde waarde van onze diensten.

    Allereerst is het zo dat u de aanvraag niet zelf kunt aanvragen bij Dienst Justis. U dient de aanvraag dus via uw werkgever, of de gemeente te doen. Hier gaat vaak een hoop administratie (lees: tijdverlies) aan vooraf. Zo dient u een afspraak te maken bij de gemeente en formulieren in te vullen, hier heeft u toch gemiddeld een ochtend voor nodig.

    Als u deze handelingen door ons laat doen, dan scheelt dit u tijd. U neemt hiermee een dienst van ons af en daarom brengen wij daar kosten in rekening. De meerprijs is dus vooral voor de tijdswinst dat u boekt met onze diensten.

    In afwachting tot uw reactie, verblijf ik,

    Met vriendelijke groeten,

    Quinty de Mooij
    Klachtenfunctionaris
  2. Auteur
    Jacyntha98
    Datum
    Hi,

    1. Op welke datum heeft u een aanvraag bij ons gedaan? 05-07-2020
    2. heeft u de informatie op de bestelpagina doorgenomen alvorens u de bestelling deed? In een snel oogopslag en daaruit kan je niet opmaken dat je tweemaal moet betalen.
    3. heeft u de tweede stap bij Dienst Justis (€41,35 en DigiD) reeds voldaan? Nee.
    4. heeft u uw verklaring al ontvangen? Nee.

    Met vriendelijke groet,

    Jacyntha de Leeuw
  3. Auteur
    MijnVerklaring
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw de Leeuw,

    Met inachtneming van uw antwoorden zal ik de aankoop hiermee herroepen.

    Ik zal een opdracht tot restitutie geven aan de financiële afdeling. Zij maken het geld doorgaans binnen twee weken over op het rekeningnummer waarmee u ons heeft betaald.

    Ik zal hiermee uw klacht afsluiten en zal een rapportage maken aan de directie.

    In afwachting tot uw reactie, verblijf ik,

    Met vriendelijke groeten,

    Quinty de Mooij
    Vertrouwenspersoon

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over MijnVerklaring?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen