Klacht MijnVerklaring: misleiding

ConsumentChili#511

het is een misleidend bedrijf, je moet een bedrag van ruim 41 euro betalen voor het aanvragen van een Verklaring omtrent gedrag. Echter komen er nog kosten van ruim 33 euro bij. Zou je de aanvraag direct bij justitie doen dan betaal je maar 33,85. Nu betaal je via mijnaanvraag.nl 41,35 + 33,85 een onnodige uitgave van 41,35. Makkelijk geld verdienen door de consument te misleiden.

teruggave onnodige kosten van 41,35 euro

MijnVerklaring

Geachte heer, mevrouw Poos

Het spijt ons dat u niet tevreden bent met onze dienstverlening. Ik heb de opdracht gekregen vanuit de directie om het dialoog met u aan te gaan en de klacht (indien mogelijk) op te lossen.

Alvorens ik uw klacht in behandeling kan nemen, heb ik een aantal vragen voor u.

1. op welke datum heeft u bij ons een bestelling gedaan en afgerekend?
    2. heeft u de tweede stap bij Dienst Justis reeds afgemaakt?
    3. heeft u de sectie 'kosten' op onze homepagina gelezen voordat u de bestelling deed?

Ik zal na ontvangst van antwoord op deze vragen uw verzoek tot herroeping van uw aankoop beoordelen.

Let op: nadat u een reactie heeft gegeven, de klacht niet 'afsluiten'. U kunt gewoon antwoorden, want als u de klacht afsluit kunnen wij niet meer reageren. Het dialoog moet wel 'open' blijven.

Met vriendelijke groeten,

Maria van de Venn
    Klachtenfunctionaris
    ConsumentChili#511
    Ik heb 23 februari bij jullie een bestelling gedaan en deze ook reeds voltooid door middel van de betaling aan justitie naast de betaling aan jullie bedrijf. Nee ik heb de pagina kosten niet bekeken omdat er tijdens het proces verteld werd dat het aanvragen 41,35 euro zou kosten. Hier werd het bedrag dat ik nog aan justitie moest betalen niet vernoemd. Ik vindt het een opmerkelijk verdienmodel van jullie bedrijf en misleiding. Als tijdens het bestelproces mij werd verteld dat er nog kosten bij kwamen had ik de procedure afgebroken maar omdat dit mij niet werd verteld was ik mij hier niet van bewust. Ik verwacht een teruggave van mijn aankoopbedrag want ik vind deze manier van zakendoen misleidend en ben ook al meerdere gedupeerde tegen gekomen na wat speurwerk op internet. Jullie bedrijf is reeds bij radar geweest en nog zie ik geen verandering in de gang van zaken.
    ConsumentChili#511
    Ik heb tot op heden nog geen reactie ontvangen? Graag zie ik met gepaste spoed een reactie tegemoet.
    Groeten Stijn Poos
    MijnVerklaring
    Geachte heer, mevrouw,

Mijn dank voor uw antwoorden.

Ik kan - helaas - met inachtneming van bovenstaande uw aanvraag niet herroepen. U geeft aan dat u de tweede stap heeft afgemaakt bij Dienst Justis en bevestigd daarmee dat u gebruik heeft gemaakt van de diensten die wij u hebben geleverd. Hiermee is het herroepingsrecht vervallen.

In gevallen dat de aanvraag niet volledig is afgemaakt, herroepen wij de aanvraag uit coulance.
    In uw geval kan ik dat ook niet doen. Ik vraag u hiervoor uw begrip.

Met vriendelijke groeten,

Z. Bal
    Klachtenfunctionaris

Ook een klacht indienen over MijnVerklaring?