Opgelost door MijnVerklaring: Misleiding door bewust de kosten niet duidelijk te vermelden maar dit moet je opzoeken via FAQ.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 416446
Gebruiker
Genept#mijnaanvraag
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Dit lijkt toch echt op pure oplichting en zie nu dat ook Radar zich behoorlijk negatief heeft uitgelaten. De werkelijke bedragen voor de consument zijn niet direct zichtbaar en de echte kosten zijn veel hoger. De kosten van 41.35 lijken dus op de totale kosten zoals via de gemeente wordt berekend maar belanden in de zak van dit bedrijf vervolgens krijg je de rekening voor de VOG via de afgevende instantie.

De oplossing

7 euro is de standaard voor dit soort aanvragen dus terug betaling van het verschil

6 reacties

  1. Auteur
    MijnVerklaring
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Boekhoud,

    Het spijt ons dat u niet tevreden bent met onze dienstverlening. Ik heb de opdracht gekregen vanuit de directie om het dialoog met u aan te gaan en de klacht (indien mogelijk) op te lossen.

    Alvorens ik uw klacht in behandeling kan nemen, heb ik een aantal vragen voor u.

    1. op welke datum heeft u bij ons een bestelling gedaan en afgerekend?
    2. heeft u de tweede stap bij Dienst Justis reeds afgemaakt?
    3. heeft u de sectie 'kosten' op onze homepagina gelezen voordat u de bestelling deed?

    Ik zal na ontvangst van antwoord op deze vragen uw verzoek tot herroeping van uw aankoop beoordelen.

    Met vriendelijke groeten,

    Maria van de Venn
    Klachtenfunctionaris
  2. Auteur
    Genept#mijnaanvraag
    Datum
    1. op welke datum heeft u bij ons een bestelling gedaan en afgerekend? - 13 Januari 2020
    2. heeft u de tweede stap bij Dienst Justis reeds afgemaakt? - Ja, we hadden de verklaring voor mijn zoon nodig, een student.
    3. heeft u de sectie 'kosten' op onze homepagina gelezen voordat u de bestelling deed? -nee. De reden is dat de 41.35 een geaccepteerd bedrag is voor de totale kosten waardoor je niet verwacht dat dit alleen maar de aanvraagkosten zijn. Mijn zoon die deze aanvraag deed heeft dat ook ten goede trouw gedaan. Ik heb ondertussen zeer veel reacties gelezen onder andere van Radar en u weet ondertussen heel goed dat dit misleidend is, ook al claimt u dat dit de bedoeling is, maar een simpele aanpassing maakt u niet. Het commentaar van juristen is dat voor dat je afrekent een duidelijk overzicht moet zijn danwel een waarschuwing dat er nog meer kosten volgen, dat is niet het geval. Overigens zijn er ook mensen die geld is aangeboden om een goede review op trustpilot achter te laten wat wederom de schijn wekt van oplichting omdat dit verboden is. Een afhandelingsprijs van 7 euro is reeel en dat wil ik betalen, de 41.35 voor een simpele druk op de knop is excessief en de manier waarop is voer voor juristen, iets waar ik zeker aan wil meewerken als het moet. Als u echt ter goede trouw handelt, dan erkent u dit en maakt u een schikking.
  3. Auteur
    MijnVerklaring
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Boekhoud,

    Allereerst wil ik u danken voor de antwoorden op de vragen.
    Ik zal middels dit bericht uw herroeping (en klacht) beoordelen.

    U geeft aan dat u 13 januari jl. een aanvraag heeft gedaan vanaf onze website. U heeft daarbij aangegeven dat wij uw VOG aanvraag mogen klaarzetten en u bent akkoord gegaan met onze opdrachtbevestiging en algemene voorwaarden. U heeft het bedrag van €41,35 aan ons voldaan.

    In uw reactie geeft u aan dat u de uitzending van Kassa heeft gezien, onze directie heeft inderdaad geaccepteerd dat de informatie niet duidelijk op de website te vinden was en heeft dit aangepast. Wij hebben de klanten die zich hebben gemeld daarom ook terugbetaald. Dit was echter op 30 november 2019 en alle klanten die hierna kwamen hadden de informatie die nu wel duidelijk op de homepagina staat kunnen teruglezen. De uitzending is geen reden om niet te betalen, u neemt een dienst af en daar staat een kostenplaatje tegenover.

    Ook geeft u aan dat er geld is geboden voor een positieve beoordeling op Trustpilot. Ik kan hier duidelijk over zijn: wij hebben geen klanten uitbetaald voor een beoordeling. U heeft hier ook geen bericht van ontvangen dus het is vreemd dat u dit als argument gebruikt. U maakt hier wederom een lasterlijke uitspraak en dat zal gemeld worden bij de redactie van Klachtenkompas.

    U geeft in uw klacht aan dat u €7,00 een reëel tarief vindt en u doet lasterlijke uitspraken omdat wij meer rekenen voor onze diensten. Ik wil u hierover melden dat wij vrij zijn om een tarief te bepalen voor onze diensten, u had alle informatie op onze homepagina kunnen terugvinden en lezen en daar staat duidelijk dat u aan ons een bedrag van €41,35 dient te betalen en daarna aan Dienst Justis een bedrag van €33,85. Dit in totaal maken de aanvraagkosten €75,20. Het voordeel van een aanvraag via MijnVerklaring is dat u niet meer langs het gemeentehuis hoeft en daardoor tijdswinst boekt.

    U heeft de tweede stap bij Dienst Justis afgemaakt, dus een bevestiging met uw DigiD en een betaling van €33,85 gedaan. U heeft hiermee wel gebruik gemaakt van de diensten die wij leveren. Hierna heeft u besloten om uw aanvraag te herroepen en daarmee zijn wij niet akkoord gegaan. U koopt geen pak suiker, maar neemt een dienst af en daarbij is het belangrijk om te lezen hoe deze diensten worden geleverd. Wij hebben werk voor u verricht en kunnen dit werk niet ongedaan maken en daar ontvangen wij een betaling voor.

    U heeft derhalve ook nog eens gebruik gemaakt van dit werk en de tweede stap afgemaakt en inmiddels zelfs de VOG al thuis ontvangen. Ik beroep mij hierbij op uw redelijk voor uw begrip dat wij ook op grond van dit feit uw aanvraag niet zullen herroepen. Indien u geen gebruik had gemaakt van de diensten die wij leveren, had ik uw aanvraag nog kunnen herroepen.

    Kort samengevat zie ik geen enkele aanleiding om uw aanvraag te herroepen. U heeft een dienst afgenomen en wij hebben deze aan u geleverd. U heeft gebruik gemaakt van de dienst en de VOG is geleverd. Wij hebben hiermee aan de overeenkomst voldaan. Wij hebben ook juristen in dienst en die houden toezicht op de bedrijfsvoering bij MijnVerklaring. Alle diensten die wij leveren zijn binnen de kaders van de wet.

    Ik wil u toch uit coulance tegemoet komen en stel voor dat ik de helft van uw aanvraagkosten als restitutie aan u overmaak. Indien dit akkoord is ontvang ik graag een mail op klachten@mijnverklaring.nl.

    Met vriendelijke groeten,

    Maria van de Venn
    Klachtenfunctionaris
  4. Auteur
    Genept#mijnaanvraag
    Datum
    Ter verduidelijking Ik doe geen lasterlijke uitspraken maar probeer in alle redelijk en billijkheid een oplossing te zoeken voor de situatie.
    Ik denk dat de door u voorgestelde oplossing voor ons momenteel de beste is en daarnaast een wijze les voor mijn zoon
  5. Auteur
    MijnVerklaring
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Boekhoud,

    Ik dank u voor de snelle reactie.
    Ik zal hiermee dan uw klacht afsluiten en noteren dat wij de helft van uw aankoopbedrag naar u overmaken.

    Ik zal een opdracht geven aan de financiële afdeling om het binnen drie werkdagen over te maken op uw rekening.

    Indien u in de toekomst nog vragen voor mij heeft, kunt u mij bereiken op klachten@mijnverklaring.nl

    Met vriendelijke groeten,

    Maria van de Venn
    Klachtenfunctionaris
  6. Auteur
    Genept#mijnaanvraag
    Datum
    We hebben na overleg met Maria van Venn van mijnverklaring.nl een voor beide partijen gewogen middenweg gevonden. Na sluiten van de klacht wordt een gedeelte van de kosten terugbetaald

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Genept#mijnaanvraag
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ja na sluiten zal 50% van de transactie kosten gerekend door mijnverklaring.nl worden terug betaald. Tenminste dat is ons toegezegd en dat is ondertussen ook gebeurd.
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over MijnVerklaring?