Klacht MijnVerklaring: Misleiding

Anniep

Misleidende website, het is niet duidelijk dat het alleen gaat om een plaatsing en niet om een aanvraag. Heb voor plaatsing €41,35 aan Mijn Verklaring betaald en daarbij nog €33 aan min van justitie. In tijden van Corona als ZZP-er niet grappig, not amused...

Ik wil graag mijn €41,35 terug gestort krijgen

Geachte heer, mevrouw Stappers-Rothe,

Vanwege het coronavirus hebben wij een onderbezetting op het kantoor.
    Ik neem uw klacht in behandeling en zal hier binnen drie werkdagen inhoudelijk op reageren.

Ik dank u alvast voor uw begrip.

Z. Bal
    Geachte heer, mevrouw Stappers-Rothe,

Het spijt ons dat u niet tevreden bent met onze dienstverlening. Ik heb de opdracht gekregen vanuit de directie om het dialoog met u aan te gaan en de klacht (indien mogelijk) op te lossen.

Alvorens ik uw klacht in behandeling kan nemen, heb ik een aantal vragen voor u.

1. op welke datum heeft u bij ons een bestelling gedaan en afgerekend?
    2. heeft u de tweede stap bij Dienst Justis reeds afgemaakt?
    3. heeft u de sectie 'kosten' op onze homepagina gelezen voordat u de bestelling deed?

Ik zal na ontvangst van antwoord op deze vragen uw verzoek tot herroeping van uw aankoop beoordelen.

Let op: nadat u een reactie heeft gegeven, de klacht niet 'afsluiten'. U kunt gewoon antwoorden, want als u de klacht afsluit kunnen wij niet meer reageren. Het dialoog moet wel 'open' blijven.

Z.Bal
    Anniep
    Hallo, ik heb op 7 mei via mijn verklaring een VOG aangevraagd (dacht ik) en op 8 mei dus bij Dienst Justis. en nee ik heb niets gelezen over "kosten"
    De site is wat dat betreft niet gebruiksvriendelijk, je wordt er niet automatisch naar toe geleid
    Geachte mevrouw Stappers-Rothe,

Allereerst mijn dank voor uw snelle reactie.
    Met inachtneming van uw antwoorden kan ik uw aankoop helaas niet herroepen.

Ik zal in dit bericht mijn besluit nader motiveren.

U heeft op 7 mei 2020 een aanvraag gedaan vanaf onze website voor een digitale aanvraag van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Wij rekenen hier verwerkingskosten voor, dit staat op onze website en evenals op de aanvraagpagina. Ook staat er op de aanvraagpagina dat het herroepingsrecht strekt tot het moment dat wij onze diensten hebben geleverd.

U geeft aan dat dit niet duidelijk was, maar ik ben een andere mening toegedaan.

Nadat u de bestelling heeft geplaatst heeft u een mail gekregen met daarin nogmaals uitgelegd onze werkwijze en de meerprijs dat betaald moest worden aan Dienst Justis. U heeft deze doorgelezen en de aanvraag vooralsnog afgemaakt, dit heeft u op 8 mei gedaan. U heeft dus met de wetenschap van een totaalprijs van €75,20 de bestelling afgemaakt en hiermee gebruik gemaakt van onze diensten.

U had op het moment van de verwerking een herroeping kunnen doen, deze hadden wij dan gehonoreerd omdat u geen gebruik heeft gemaakt van onze diensten. In uw geval ligt dit anders en daarom kan ik uw aanvraag niet annuleren.

Ik zal hiermee uw klacht afsluiten en een notitie van deze klacht maken voor de directie.

Z. Bal
    Klachtenfunctionaris

Ook een klacht indienen over MijnVerklaring?