Klacht MijnVerklaring: Onder valse voorwendselen en voor teveel geld VOG aanvraag voor je indienen: 41,35 teveel

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 467848
Gebruiker
Tjongejonge
Datum
4 reacties

Details

De klacht

Ik heb onlangs een VOG aan willen vragen. Nadat ik mijn eigen gemeente had gegoogeld, omdat je deze vroeger bij de gemeente aan moest vragen, kwam ik al gauw op de site"Mijn Verklaring". Nog steeds in de veronderstelling dat ik op een site van" mijn gemeente" was aanbeland, was ik blij verrast te zien dat ik een en ander online kon regelen.Nadat ik mijn gegevens had ingevuld was het afrekenen: 41,35.
Aan de hoge kant, maar ik dacht misschien is het digitaal ietsje duurder. Maar toen ik op mijn mail keek waaruit bleek dat ik nu met het ministerie van Justitie contact op moest nemen vreesde ik al het ergste. Ik zou bij het ministerie nog een keer moeten afrekenen om mijn Verklaring te verkrijgen. Dat zou dus 41 Euro teveel zijn . 41 Euro die toegaat naar de kundige [gemodereerd] van het bedrijf dat zich heel slim "Mijn Verklaring" noemt. Ik zou "[gemodereerd]" toepasselijker vinden.
Ik heb de VOG nog niet opgehaald maar ben al 41,35 Euro armer. En die zou ik graag snel van U terug willen ontvangen.Op mijn twee mailtjes naar de klantenservice kreeg ik gewoon GEEN antwoord.Dat is nog eens (GEEN)sercice.

De oplossing

Ik wil mijn 41.35 terug ontvangen.

4 reacties

  1. Auteur
    MijnVerklaring
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Kretzer,

    Het spijt ons dat u niet tevreden bent met onze diensten. Ik heb vanuit de directie de opdracht gekregen om - samen met u - het gesprek aan te gaan en een oplossing te vinden voor uw klacht.

    Alvorens ik uw klacht in behandeling kan nemen, wil ik een aantal punten duidelijk hebben.

    1. Op welke datum heeft u een aanvraag bij ons gedaan?
    2. heeft u de informatie op de bestelpagina doorgenomen alvorens u de bestelling deed?
    3. heeft u de tweede stap bij Dienst Justis (€41,35 en DigiD) reeds voldaan?
    4. heeft u uw verklaring al ontvangen?

    Om alvast vooruit te lopen op mijn reactie, wil ik u iets meer uitleggen over ons bedrijf en de toegevoegde waarde van onze diensten. Allereerst is het zo dat u de aanvraag niet zelf kunt aanvragen bij Dienst Justis.

    U dient de aanvraag dus via uw werkgever, of de gemeente te doen. Hier gaat vaak een hoop administratie (lees: tijdverlies) aan vooraf. Zo dient u een afspraak te maken bij de gemeente en formulieren in te vullen, hier heeft u toch gemiddeld een ochtend voor nodig.

    Als u deze handelingen door ons laat doen, dan scheelt dit u tijd. U neemt hiermee een dienst van ons af en daarom brengen wij daar kosten in rekening. De meerprijs is dus vooral voor de tijdswinst dat u boekt met onze diensten.

    In afwachting tot uw reactie, verblijf ik,

    Met vriendelijke groeten,

    Quinty de Mooij
    Vertrouwenspersoon
  2. Auteur
    Tjongejonge
    Datum
    1.Ik heb de aanvraag ingediend op 6 -7 2020, ook heb ik toen 41,35 voldaan, vanuit Hr PAH Olgers e/o Mw H Kretzer NL 56 INGB0000899366,
    2.Ik heb de eerste pagina van de website gelezen, en die zegt dat je voor 41,35 klaar bent.
    3. ik heb “de verwerkingskosten” voldaan van 41,35 zie boven
    4, toen ik er achter kwam dat ik nog een keer bij Justis moest afrekenen, heb ik hem niet opgehaald.

    Het scheelt geen tijd als je het met je werkgever doet, die stuurt je ook alleen een code voor de Justis site.
    Ik voel me ook naar deze mail nog steeds misleid en opgelicht.


    Met vr. Groeten,
    H,Kretzer
  3. Auteur
    Tjongejonge
    Datum
    Ik verwijs nogmaals naar mijn vorige eacties en wil met spoed mijn geld terug.Anders onderneemik verdere stppen
  4. Auteur
    MijnVerklaring
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw Kretzer,

    In goede orde heb ik uw klacht ontvangen en doorgenomen.

    Ik kan uit uw klacht niet opmaken dat u ontevreden bent over onze klantenservice, levertermijnen of andere elementen. Ik lees dat uw klacht vooral betrekking heeft op de kosten van een online aanvraag en de verwerkingskosten die wij in rekening brengen als u de aanvraag via ons doet.

    Het goedkopere alternatief is inderdaad het gemeentehuis, echter heeft u er de voorkeur aan gegeven om de aanvraag gemakkelijk en snel digitaal in te dienen. Hiermee heeft u tijdswinst geboekt, ook hebben wij aanvullende diensten welke kosteloos zijn en waar u gebruik van kunt maken. Dit is waarom u ons heeft betaald.

    U heeft bij het indienen van de aanvraag, expliciet toestemming gegeven voor een directe levering en daarmee afgezien van het herroepingsrecht. Echter hebben wij een coulant beleid en zullen mijn collega's dit verzoek voor u toetsen.

    U kunt een verzoek tot annulering indienen op de webpagina:
    www.mijnverklaring.nl/annuleren

    Hierna zullen mijn collega's van de financiële afdeling uw herroeping toetsen en u binnen uiterlijk één week voorzien van een inhoudelijke reactie.

    Ik sluit hiermee uw klacht af en hoop u zo duidelijkheid te hebben gegeven. Ik zal een rapportage maken aan de directie. Als u mij wenst te spreken, kunt u een terugbel verzoek voor mij achterlaten vanaf onze website.

    Met warme groeten,

    Quinty de Mooij
    Vertrouwenspersoon

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Tjongejonge
Datum
Uiteindelijke oplossing
Ik ben afgescheept met standaard mails. Ik ben alsnog grof misleid in mijn ogen. Mijn vraag om het geld dat mij is afgetroggeld , is niet terug gestort. Hoog tijd dat dit soort praktijken wordt aangepakt door overheid, radar, consumentenbond of jullie. Met vriendelijke groeten, H. Kretzer
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over MijnVerklaring?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen