Klacht MijnVerklaring: Vog aanvraag belachelijk duur!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 467901
Gebruiker
Boze klant :((
Datum
5 reacties

Details

De klacht

Vog aanvraag gedaan via hun. Komt over op hun website dat je 41,35 betaald voor alles. Maar hierna mag je ook nog 33,85 betalen bij Justis. Belachelijk dat een bedrijf als jullie hier je geld mee moet verdienen. Gebeld & gemaild dat ik 14 dagen herroepingsrecht heb.
Ik heb de tweede betaling NIET vandaan bij Justis. Zoals jullie lezen hieronder zegt MijnVerklaring.nl coulant te zijn bij herroepingsrecht in het volgende geval.

"Wij hebben een zeer coulant herroepingsbeleid. Dit betekent dat als klanten na de eerste betaling, wanneer zij erachter komen dat er een tweede betaling nodig is de aankoop herroepen, wij hier mee akkoord gaan en de aanvraagkosten terugstorten. De klant heeft immers geen gebruik gemaakt van de aanvraag dat wij hebben klaargezet en het is meer dan redelijk om dan het geld terug te storten."

Ik heb mijn tweede betaling niet gedaan dus wil graag alles cancellen en mijn geld terug aub!

De oplossing

Geld retour!!! Belachelijk dat bedrijven als jullie dit doen. Schaam jullie!!!

5 reacties

  1. Auteur
    MijnVerklaring
    Datum
    Geachte heer, mevrouw Lucieer,

    Het spijt ons dat u niet tevreden bent met onze diensten. Ik heb vanuit de directie de opdracht gekregen om - samen met u - het gesprek aan te gaan en een oplossing te vinden voor uw klacht.

    Alvorens ik uw klacht in behandeling kan nemen, wil ik een aantal punten duidelijk hebben.

    1. Op welke datum heeft u een aanvraag bij ons gedaan?
    2. heeft u de informatie op de bestelpagina doorgenomen alvorens u de bestelling deed?
    3. heeft u de tweede stap bij Dienst Justis (€41,35 en DigiD) reeds voldaan?
    4. heeft u uw verklaring al ontvangen?

    Om alvast vooruit te lopen op mijn reactie, wil ik u iets meer uitleggen over ons bedrijf en de toegevoegde waarde van onze diensten. Allereerst is het zo dat u de aanvraag niet zelf kunt aanvragen bij Dienst Justis.

    U dient de aanvraag dus via uw werkgever, of de gemeente te doen. Hier gaat vaak een hoop administratie (lees: tijdverlies) aan vooraf. Zo dient u een afspraak te maken bij de gemeente en formulieren in te vullen, hier heeft u toch gemiddeld een ochtend voor nodig.

    Als u deze handelingen door ons laat doen, dan scheelt dit u tijd. U neemt hiermee een dienst van ons af en daarom brengen wij daar kosten in rekening. De meerprijs is dus vooral voor de tijdswinst dat u boekt met onze diensten.

    In afwachting tot uw reactie, verblijf ik,

    Met vriendelijke groeten,

    Quinty de Mooij
    Vertrouwenspersoon
  2. Auteur
    Boze klant :((
    Datum
    1. Op welke datum heeft u een aanvraag bij ons gedaan?
    25 Juli om 17.06uur

    2. heeft u de informatie op de bestelpagina doorgenomen alvorens u de bestelling deed? 
    Nee dacht dat ik via de gemeente een vog aanvraag aan het doen was.

    3. heeft u de tweede stap bij Dienst Justis (€41,35 en DigiD) reeds voldaan? 
    Nee dit heb ik niet gedaan en wil ik ook niet via jullie ontvangen.

    4. heeft u uw verklaring al ontvangen? 
    Nee.

    Vriendelijke groet!



  3. Auteur
    Boze klant :((
    Datum
    Nogmaals de antwoorden op uw vragen:


    1. Op welke datum heeft u een aanvraag bij ons gedaan?

    *Om 25 Juli om 17.06uur


    2. heeft u de informatie op de bestelpagina doorgenomen alvorens u de bestelling deed? 

    *Nee dacht dat ik via de gemeente of andere (juiste) instantie een vog aanvraag aan het doen was.

    3. heeft u de tweede stap bij Dienst Justis (€41,35 en DigiD) reeds voldaan? 

    *Nee!


    4. heeft u uw verklaring al ontvangen? 

    *Nee!

    Hoop deze keer wel een antwoord terug te verwachten aub!

    Vriendelijke groet.
  4. Auteur
    Boze klant :((
    Datum
    En gewoon niet meer terug reageren???
    Dat staat een bedrijf als jullie wel erg netjes vind je ook niet? Maar dat zijn jullie ook niet echt he?!
    Oplichters zijn jullie!!!

    :(
  5. Auteur
    MijnVerklaring
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw Lucieer,

    In goede orde heb ik uw klacht ontvangen en doorgenomen.

    Ik kan uit uw klacht niet opmaken dat u ontevreden bent over onze klantenservice, levertermijnen of andere elementen. Ik lees dat uw klacht vooral betrekking heeft op de kosten van een online aanvraag en de verwerkingskosten die wij in rekening brengen als u de aanvraag via ons doet.

    Het goedkopere alternatief is inderdaad het gemeentehuis, echter heeft u er de voorkeur aan gegeven om de aanvraag gemakkelijk en snel digitaal in te dienen. Hiermee heeft u tijdswinst geboekt, ook hebben wij aanvullende diensten welke kosteloos zijn en waar u gebruik van kunt maken. Dit is waarom u ons heeft betaald.

    U heeft bij het indienen van de aanvraag, expliciet toestemming gegeven voor een directe levering en daarmee afgezien van het herroepingsrecht. Echter hebben wij een coulant beleid en zullen mijn collega's dit verzoek voor u toetsen.

    U kunt een verzoek tot annulering indienen op de webpagina:
    www.mijnverklaring.nl/annuleren

    Hierna zullen mijn collega's van de financiële afdeling uw herroeping toetsen en u binnen uiterlijk één week voorzien van een inhoudelijke reactie.

    Ik sluit hiermee uw klacht af en hoop u zo duidelijkheid te hebben gegeven. Ik zal een rapportage maken aan de directie. Als u mij wenst te spreken, kunt u een terugbel verzoek voor mij achterlaten vanaf onze website.

    Met warme groeten,

    Quinty de Mooij
    Vertrouwenspersoon

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Boze klant :((
Datum
Uiteindelijke oplossing
NIET OPGELOST!!! Bedrijf die graag aan misleiding doet. Als je ze hier op wijst verwijzen ze naar de FAQ. Zeer slecht bedrijf maar dit weten ze zelf ook wel maar schuilen achter de kleine lettertjes van de wet. Wees er trots op om mensen op te lichten/ misleiding. K.. bedrijf!!! Mijnverklaring.nl zijn OPLICHTERS!! :( :( :( :( :(
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over MijnVerklaring?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen