Klacht Mijnvogaanvragen.nl: Onduidelijke website, oplichterij. Ik wil graag mijn geld terug. Ik heb €40 betaald voor niks.

Humus123

Op de website is het zo onduidelijk beschreven. Voor het aanvragen van een VOG heb ik €40 betaald en vervolgens krijg ik een link naar Justis via de mail om daar nog €33 te betalen. Ik heb ze een mail gestuurd en ik krijg als antwoord dat de aanvraag al verwerkt is en ze mijn geld niet kunnen terugstorten. Echt een onzin. Ze oplichten mensen. Totaal moet je dus €73 betalen voor een VOG. Belachelijk. Ik wil mijn €40 terug.

Ik zou erg geholpen worden als ik mijn geld terug zou krijgen.
Het is logisch dat ik geen annulering vroeg, omdat ik toen niet wist dat ik nog de 2e betaling moest doen!

Mijnvogaanvragen.nl

Wat jammer dat u ons aanvraagproces niet goed heeft begrepen en ons daardoor oplichters noemt.

Wij vermelden duidelijk, meerdere keren uit op onze website hoe het aanvraagproces in zijn werking gaat.

Ondanks dat deze vrij duidelijk zijn vermeld, heeft u deze misschien toch over het hoofd gezien. We leggen het graag nogmaals voor u uit:

#1. Zie kopje "hoe werkt het" (bovenaan onze website).

#2. Zie €40,35 excl Dienst Justis (onder het knopje "VOG aanvragen").

#3. Knopje met uitleg aanvraagproces (rechts bovenin onze website) vermelden wij;

Stap 1: Vul het formulier zorgvuldig in.
    Stap 2: Bevestig uw aanvraag online.
    Stap 3: Bevestig uw identiteit.
    Stap 4: Ontvang uw uitslag per post.

Uitleg over de kosten
    De kosten voor aanvragen van een VOG via onze website zijn in totaal €74,20.
    Deze worden in twee termijnen verwerkt, u betaald bij uw aanvraag de verwerkingskosten van €40,35.
    Wij zetten uw aanvraag binnen één werkdag voor u klaar bij Dienst Justis.
    Vervolgens bevestigt u uw aanvraag middels DigiD en betaalt u de resterende kosten van €33,85 aan Dienst Justis.
    Uw aanvraag is dan volledig verwerkt en verzonden.

Ook vermelden we duidelijk op onze site dat wij intermediair zijn.

Het klopt dat u twee keer moet betalen.

Tenslotte nadat u de aanvraag bij ons heeft ingediend komt u op de bedankt pagina terecht. Op de bedankt pagina leggen wij nogmaals uit dat de kosten van Dienst Justis nog betaald dienen te worden. Als u na alle duidelijke vermeldingen voor het aanvragen hier toch niet mee eens was, kon u uw aanvraag nog kosteloos annuleren. Dit is niet het geval geweest. Wij hebben geen annulering ontvangen.

Tevens heeft u tijdens het aanvragen akkoord gegeven op het aanvraagproces.

Bovendien is een VOG voor particulieren vrij ingewikkeld. Wij maken dit makkelijker door te functioneren als intermediair. Hier rekenen wij een vergoeding van €40,35 voor.

Graag verwijzen wij u naar de veel gestelde vragen op onze website.

Uiteraard zijn we benieuwd naar uw feedback, over hoe wij het nog duidelijker kunnen maken dat de kosten excl. de kosten van Dienst Justis is, ondanks dat deze bovenaan van de website staat en bewust boven het aanvraagformulier is geplaatst.

Mijnvogaanvragen.nl

Ook een klacht indienen over Mijnvogaanvragen.nl?