Klacht Minimax Dierendokters: Gebitsanering

Mirjam

Heb het gebit van mijn hond op 29-07-2014 laten reinigen bij minimax Rotterdam nu iets meer als een jaar later moet bijna het gehele gebit verwijderd worden zo slecht is het en lijkt er nauwelijks ooit iets aan gedaan te zijn.
Al na een maand kwam er net zo 'n stank uit haar bek als daarvoor.
Waardoor wij dachten dat het toch uit haar maag kwam, maar na nu blijkt is het haar gebit al die tijd geweest.

Compensatie in de gemaakte kosten van 89 euro.

Minimax Dierendokters
    Beste Mevr Zijlstra,

Wij vinden het Vervelend dat de klachten van Misty weer terug zijn.
    Volgens ons systeem heeft u na de afspraak van vorig jaar geen contact meer met ons gehad over de klachten. Het is vervelend dat de klachten na een maand weer terug zijn gekomen, hiervoor had u vorig jaar contact met ons kunnen opnemen.

Wel zien we staan dat Misty een jack russel van inmiddels 13 jaar oud. vorig jaar heeft Misty een gebitsbehandeling ondergaan om haar gebit schoon te maken. Hieruit bleek toen dat er in de eerste instantie gereinigd en wat elementen getrokken moesten worden.
    Tijdens de behandeling bleek dat onder het tandsteen gezonden elementen naar voren kwamen, welke niet verwijderd hoeven te worden. De kosten van de gebitsarnering zijn ook verrekend met het verwijderen van de bult bij Misty

Voor de terugkomende stank: om te beginnen is het belangrijk om te weten hoe dit ontstaat.

tandsteen ontstaat door tandplak. Tandplak bestaat out etensresten slijm en bacteriën. Tandplak veranderd na ongeveer 1 á 2 dagen in tandsteen. De bacteriën in tandsteen zetten voedingstoffen om in afvalstoffen zoals zwavel, de lucht dit u in de bek ruikt. Om dit tegen te gaan is het naast een periodieke controle van de dierenarts belangrijk om zelf het gebit van uw hond te poetsen.

Daarnaast zijn er vele andere opties om tandplak tegen te gaan.
    Dentastix (mits de hond hier wel lang en goed op kauwt, anders werkt dit niet)
    speciale voeding die een aangepaste structuur heeft om tandsteenvorming tegen te gaan. verder zijn er bij bijna alle dierenartsen in februari gratis gebitscontroles.

U schrijft dat alle tanden er uit gehaald moet worden, bent u bij een dierenarts geweest of is dit iets wat u zelf heeft geconstateerd?

Daarnaast wilt u een compensatie van € 89,-. u bent bij ons zeer voordelig af geweest met het schoonmaken en het verwijderen van de bult bij Misty. Wij betreuren uw klacht en hopen dat het hiermee opgelost is.
    Minimax Dierendokters
    (Excuses voor het niet afsluiten van het bericht. Hier was geen ruimte meer voor.)

indien u inhoudelijke vragen heeft kunt u ondanks onze soms slechte bereikbaarheid tijdens openingstijden altijd telefonisch contact met ons opnemen.

Met vriendelijke groet
    Team minimax dierendokters.

Ook een klacht indienen over Minimax Dierendokters?