Klacht Mitsubishi Motor Sales: Motor bij nieuwe auto Mitsubushi stuk

Irina2103

In september 2016 hebben wij de minder dan 3 jarige Mitsubishi Outlander 2.2
DI-D gekocht. Wij waren altijd al fan geweest van Mitsubishi, het werd een paar jaar uitgeroepen tot de meeste betrouwbare automerk. Het is dus vanzelf sprekend dat wij blij waren met de auto.

Tot onze grote verbazing ging de auto in augustus 2017 stuk, niet eens een jaar later. En een simpel mankement of een routine onderhoud, zou geen enkel probleem zijn geweest, dat hoort erbij. Helaas was het probleem ernstiger, balans-as was gebroken en zorgde ervoor dat stukken verrijzende onderdelen in de motor kwamen, waardoor alles vastliep. Uiteindelijk was het zo ernstig dat de motor vervangen moest worden en de kosten van reparatie tot 81000 euro waren opgelopen.

Motor is vervangen met een tweedehands motor met erg weinig kilometers erop, maar 20000.

Alleen is een 5 manden later, precies hetzelfde onderdeel stuk gegaan. Probleem is nog niet zo ernstig als de eerste keer, de schatting van de reparatie kosten zit nu op 3000 euro, maar alles is nog erg onzeker. Garage kan niet inschatten hoe slecht de motor er aan toe is.

Bij een keer zou ik zeggen dat het pech is, bij twee heb je dan toch echt het vermoeden dat het meer aan Mitsubishi fabrikant kant zit, dan aan mijn pech. Twee keer precies hetzelfde onderdeel, beide keren met weinig kilometers, bij de meest betrouwbare automerk, waarbij je 5 jaar garantie ( het kan op zijn website zien), lijkt mij een grote fout. Ik zie op internet hetzelfde problemen tegen komt bij andere mensen, wat betekent dat het meer dan 2 keer is voor gekomen. Dat begint heel erg te lijken op een fabrieksfout!

Het voelt voor mij oneerlijk om meer dan 11000 euro extra in een auto te moeten steken om erin te kunnen rijken. Vooral niet als ik om het jaar in een vrij nieuwe auto, hetzelfde probleem ga krijgen, waarbij elke keer een motor vervangen gaat moeten worden.

Omdat het probleem bij mij al twee keer voorgekomen is en buiten mij ook voorkomt, wil ik graag dat de fout van Mitsubishi inzien en de service bieden die bij een betrouwbare automerk hoort.

Het compensatie van alle al uitgevoerde reparaties, aankoopprijs de auto en alle extra kosten die hebben wij gemaakt .

Irina2103

Ook een klacht indienen over Mitsubishi Motor Sales?