Klacht MKB Reizen: MKB Reizen en MKB Op Reis lijken je via slecht bezorgde mail een lidmaatschap op te leggen

Rob_2017

Sinds kort worden 'kleine zelfstandigen' niet alleen door MKB Reizen gebeld, maar ook door MKB Op Reis. Dit zijn allebei dezelfde organisatie en horen bij MKB Diensten.

Dit bedrijf uit Hengelo levert naast reizen ook korting op energieproducten, verstuurt pakketten, levert drukwerk, verkoopt soft- en hardware, verzorgt enquêtes en kan zakelijke afspraken voor je inplannen. Veel dus.

MKB-Reizen uit Arnhem meldt op hun website het volgende:
Er wordt momenteel gebeld met een anoniem nummer uit naam van MKB Reizen. Kennelijk wordt onze handelsnaam misbruikt want dit zijn wij niet geweest. Inmiddels hebben wij aangifte gedaan bij de Politie te Arnhem en staat deze melding genoteerd onder nummer 2019371440. Mocht u het ook noodzakelijk vinden om aangifte te doen kunt u refereren aan dit nummer.

Net als de andere twee klachten op Klachtenkompas handelt MKB Op Reis op een zelfde manier:
1. Je wordt gebeld en er wordt aan jou als ondernemer flinke korting beloofd op reizen via een lidmaatschap.
2. Ze sturen een mail met de melding dat je 7 dagen bedenktijd hebt om het lidmaatschap te annuleren. Kosten lidmaatschap: € 434,39.
3. Na 7 dagen ontvang je een factuur, die je dient te betalen. Het lidmaatschap is ingegaan voor 12 maanden en dit kan niet meer worden teruggedraaid.

Risico: de mail komt niet aan of verdwijnt tussen andere onooglijke spamberichten. Als dit gebeurt, wat dan?

De websites van MKB Reizen en MKB Op Reis zijn gelijk.
Op allebei de websites zijn niet direct voorwaarden te vinden, die horen bij een organisatie die reizen verkoopt. De reizen die je kan bekijken, lijken zelfs via een 'affiliate'-programma door te linken naar andere touroperators.

Doelt het bedrijf uit Arnhem op deze praktijken en moeten we nu de politie uit Arnhem gaan bellen? Of heeft dit jonge bedrijf uit Hengelo nog niet alles goed op orde (volgens de KvK opgericht in Juli 2019; mkbopreis.nl is sinds een maand actief).
Wie heeft het antwoord?

Persoonlijk ken ik een gedupeerde, waarvoor ik spreek. Graag ook van deze persoon kosteloos het lidmaatschap verbreken.

Stop met deze verkoopmethodiek. Als de onderneming goede bedoelingen heeft, dient het gedupeerden tegemoet te komen en zijn service en verkoopmethode te verbeteren.

Wij vinden dat MKB Reizen hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over MKB Reizen?