Klacht MNF Bank: De bank wil niet meedalen met de hypotheek rente in mijn offerte van 19-01-2015.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 105390
Gebruiker
phpieterse
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Mijn RenteVoordeel Hypotheek van Woonnexxt schijnt een clausule in te houden welke verplicht om de rente te accepteren welke door de bank voorgesteld wordt. Nergens staat de termijn vermeld hoelang van te voren men mij dat aanbod dient te doen. Nu de rente sind de offerte datum nogal verder daalde, wil ik daar ook van mee profiteren.

De bank beroept zich op de volgende zinsnede:
3 .2.2 Rentevaststelling RenteVoordeel Hypotheek van Zwitserleven
U bent de rente verschuldigd die in de offerte is vermeld. Na aktepassering ontvangt u een bevestiging van de rente en het bijbehorende maandelijkse bedrag.

Helder, maar ik ben van mening dat er een lagere rente gehanteerd dient te worden met als toetsmoment 9 april 2015. Een en ander conform hun eigen website. Zie: https://www.mnfbank.nl/Documents/woonnexxt/Renteblad-Zwitserleven-Hypotheken-FL.pdf

Gewenste oplossing

Graag zou ik onder de huidige voorwaarden maar nu voor 20, i.p.v. 15 jaar mijn hypotheek tegen de aangeboden 2,95% willen verlengen.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    MNF Bank
    Datum
    Geachte heer Pieterse, Ik heb u per e-mail geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Direktbank
  2. Auteur
    phpieterse
    Datum
    De Directbank (of is het nu Woonnexxt of de MNF bank of de RABObank?) is voornemens om de voorwaarden van 2005 te handhaven, ook al daalde de rente sinds de offerte aanbod begin dit jaar (drie maanden geleden) stevig. Denk dat hier wel de letter maar niet de geest van een langlopend contract wordt gevolgd. Een contract dat lang voor de aanvang van de crisis werd afgesloten. Jammer.
  3. Auteur
    phpieterse
    Datum
    Begrijp het standpunt van de bank maar had verwacht dat zij, in het licht van hetgeen er gebeurde sinds de bankencrisis, coulanter zouden zijn.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over MNF Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen