Klacht MNF Bank: Te hoog rentepercentage bij nieuwe rentevastperiode

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 116555
Gebruiker
Bianca
Datum
3 reacties

Details

Klacht

De rentevastperiode op mijn hypothecaire lening bij MNF Bank loopt binnenkort af. Toen ik het rentevoorstel ontving voor een nieuwe rentevastperiode, vond ik het geoffreerde percentage dermate hoog dat ik direct ben gaan informeren bij andere aanbieders, waarvan de meesten tarieven konden aanbieden, ruimschoots onder de voorgestelde rente van MNF Bank. Ik bleek bij contact met MNF Bank een "topopslag" op de rente te betalen (lijkt mij nogal vreemd als je woning zo'n 75% meer waard is dan het leningbedrag). Na nog 2 x verzoeken om een nieuw marktconform aanbod, meldt MNF Bank dat zij niet nogmaals een rentevoorstel zullen doen. MNF Bank maakt mijns inziens misbruik van het feit dat het hypotheekbedrag dermate laag dat overstap naar een andere aanbieder door alle bijkomende kosten in veel gevallen nauwelijks loont. Ik ga hierdoor straks maandelijks onnodig veel geld betalen.

Gewenste oplossing

MNF Bank doet mij een beter rentevoorstel.
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    MNF Bank
    Datum
    Geachte mevrouw Meeuwissen,

    Ik heb u zojuist uw klacht beantwoord via de e-mail.

    Met vriendelijke groet,

    Joyce
  2. Auteur
    Bianca
    Datum
    MNF Bank stelt simpelweg dat zij vrij is in het bepalen van haar rentepercentages en dat deze niet onderhandelbaar zijn. Hiermee acht zij de klacht afgehandeld.
  3. Auteur
    Bianca
    Datum
    Een veel te hoog rentetarief offreren en bij een verzoek tot herziening hiervan melden dat er slechts eenmaal een offerte wordt uitgebracht, omdat MNF Bank vrij is in het bepalen van het rentetarief en hierover niet wenst te onderhandelen (terwijl het geoffreerde rentetarief aanzienlijk hoger is dan dat van de concurrentie en er dus een behoorlijke winstmarge geldt voor de bank), vind ik getuigen van weinig gevoel voor klantenbinding en klantvriendelijkheid.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over MNF Bank?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen