Klacht MNF Bank: Te hoog rentepercentage bij nieuwe rentevastperiode
Details
Klacht
De rentevastperiode op mijn hypothecaire lening bij MNF Bank loopt binnenkort af. Toen ik het rentevoorstel ontving voor een nieuwe rentevastperiode, vond ik het geoffreerde percentage dermate hoog dat ik direct ben gaan informeren bij andere aanbieders, waarvan de meesten tarieven konden aanbieden, ruimschoots onder de voorgestelde rente van MNF Bank. Ik bleek bij contact met MNF Bank een "topopslag" op de rente te betalen (lijkt mij nogal vreemd als je woning zo'n 75% meer waard is dan het leningbedrag). Na nog 2 x verzoeken om een nieuw marktconform aanbod, meldt MNF Bank dat zij niet nogmaals een rentevoorstel zullen doen. MNF Bank maakt mijns inziens misbruik van het feit dat het hypotheekbedrag dermate laag dat overstap naar een andere aanbieder door alle bijkomende kosten in veel gevallen nauwelijks loont. Ik ga hierdoor straks maandelijks onnodig veel geld betalen.Gewenste oplossing
MNF Bank doet mij een beter rentevoorstel.- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.