Klacht Mobicross: Kosten mobiele data

Klachtnummer
# 138208
Gebruiker
Hen
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Had bij Euphony een contract dat een op een is overgenomen door Mobicross. Dit werd telefonisch medegedeeld. Het bestaande contract hield alleen bellen en sms in nu rekent Mobicross kosten voor data verkeer waarvoor ik niet heb gevraagd . Ik ben bereid om de telefoon- en sms kosten te betalen maar niet voor het dataverkeer.
Na opzeggen van het contract per 24 september zijn de kosten gestegen tot over de 200 Euro
Heb meerdere keren contact opgenomen met Mobicross via Email maar zij blijven volhouden dat ik het data verkeer moet betalen. Op de vraag of zij mijn het contract willen opsturen krijg ik (nog) geen antwoord.
Ze hadden tijdens de overgang van contract duidelijk moeten stellen d.m.v. een schrijven dat ik moet betalen als ik data verbruik. Dit is mij nooit verteld en ik wist ook niet dat ik data kon gebruiken. Overigens heb ik de data nooit bewust gebruikt omdat ik ervan uit ging dat het contract allen bellen en sms'en inhield.
I

Gewenste oplossing

Wens niet te betalen voor een product waarvoor ik niet gevraagd heb

1 reactie

  1. Auteur
    Mobicross
    Datum

    Geachte heer/mevrouw,

    Hartelijk dank voor onderstaande mail welke wij in goede orde hebben ontvangen.

    Wat ik in u klant hystorie kan zien heeft u eerder contact gehad met mijn collega Deborah Witvoet hierover.

    Zij heeft u hierover het volgende vermeld:

    Het klopt inderdaad dat u een abonnement had voor bellen en SMS. Dit wil echter niet zeggen dat u geen gebruik kunt maken van data. U had alleen geen data abonnement.

    Het data verbruik vanaf mobiel nummer 06-40250982 is gestart op 23 februari 2015 t/m 13 september. Dit kunt u ook terugzien op uw facturen. Het is dus niet uitzonderlijk dat er data is verbruikt.

    Wat betreft de wijziging van Eufonie naar Mobicross kan ik u het volgende mededelen: Uw abonnement is vanaf 28-1-2013 niet gewijzigd. Ook bij de overname van Euphony naar Mobicross is er in uw abonnement niks gewijzigd. De abonnementen zijn exact hetzelfde gebleven bij de overname.

    De kosten die gemaakt zijn voor data zijn hiermee ook niet onterecht want de data is daadwerkelijk verbruikt. Het is logisch dat als u kosten heeft gemaakt voor bepaald verbruik, u deze dient te betalen. Immers als u een abonnement heeft zonder belminuten maar belt dient u dat verbruik ook te betalen.

    Vertrouwende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

    Met vriendelijke groet,

    Patricia Snijder
    Mobicross

Ook een klacht indienen over Mobicross?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen