Klacht Mobiel.nl: Beloftes niet nakomen, 3x zo lang doen over een reparatie dan belooft; nu 41 dagen ipv 14.

ErgOntevredenklant1

Mobiel.nl wat blijken jullie een belabberde klantenservice te hebben. Als tevreden klant, nietsvermoedend mijn telefoon bij jullie ter reparatie ingeleverd. De accu had geen prestaties meer na een jaar gebruik van mijn Google Pixel 2. Door jullie verkocht en geïmporteerd uit Engeland.

De belofte door de collega's in de winkel van jullie te Utrecht was om binnen 14 dagen het toestel gerepareerd terug te leveren. Dit promoten jullie ook op jullie website.

Er moest een accu vervangen worden, iets wat volgens kenners, binnen een uur gefixt kan worden.

Inmiddels wacht ik 41(!!) dagen en jullie lijken niets te kunnen doen. Jullie wisten zelfs vandaag te vertellen dat het toestel nog gerepareerd moet worden. Een leentoestel en een vergoeding voor het ongemak, verder moet ik gewoon afwachten. Schandelijk, helemaal in deze tijd.

Winkelmedewerkers en webservice blijft angstig wijzen naar de "aftersales" afdeling. De aftersales afdeling weet letterlijk elke keer alleen hetzelfde te melden: "We kunnen het proces niet versnellen en we vinden het héél vervelend voor je".

Als jullie het echt zo vervelend vinden, waarom bieden jullie niet gewoon een oplossing voor de klant?

Inmiddels is het toestel 6 weken bij jullie. Volgens het Nederlandse recht heb ik recht op een reparatie binnen een redelijke termijn. Deze termijn is in eerdere rechterlijke uitspraken vastgesteld op 2 tot 3 weken in het geval van smartphones. Daar zitten jullie nu al ruim buiten.

Wanneer een toestel niet binnen een redelijke termijn kan worden hersteld, heb ik recht op een vervangend exemplaar. Daar maak ik nu per direct aanspraak op. Indien een vervangend exemplaar niet mogelijk is, moet de koop worden ontbonden. In dat geval maak ik daar nu ook meteen aanspraak op. Gaan jullie niet in op deze eis en geven jullie mij niet waar ik recht op heb, dan neem ik verdere stappen.

Wij vinden dat Mobiel.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!