Klacht Mobiel.nl: Factuurdatum wordt misbruikt om bij nieuwe aankoop de garantiedatum aan te passen

P. Zuydijk

In september 2017 heb ik bij Mobiel.nl een iPhone 6S plus gekocht. Na veel ellende met de iPhone, waarbij het toestel voor de 2e keer vervangen moest worden, heb ik gevraagd of ik in plaats van de vervangende iPhone, met bijbetaling, een Samsung Galaxy S9+ kon kopen. Dat was geen probleem bij Mobiel.nl, alleen de garantiedatum zou de oorspronkelijke ingangdatum van het contract blijven. Onder die voorwaarde heb ik in januari 2019 bij de vestiging van Mobiel.nl in Leidschendam een Samsung toestel gekocht. Tot zover prima service van Mobiel.nl.

Het probleem is echter, dat de factuur niet gedateerd is op januari 2019, maar op september 2017, om zo aan te geven dat de garantie 2 jaar vanaf die datum geldig is. Hierdoor kom ik niet in aanmerking voor de 100 euro retour aktie van Samsung. Samsung blijft op het standpunt dat de leverancier een correcte factuur moet leveren. Mobiel.nl blijft op het standpunt dat de factuurdatum niet aangepast kan worden. Maar mijns inziens moet het toch geen probleem zijn voor Mobiel.nl om een factuur te maken die gedateerd is in januari 2019, met daarop een aantekening van de einddatum van de garantie.

Een factuur met de echte aankoopdatum, met op de factuur een aantekening van de einddatum van de garantie

Wij vinden dat Mobiel.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!