Klacht Mobiel.nl: Smartphone wordt niet onder garantie gerepareerd

Avest,ter

Bij Mobiel.nl in juli 2016 gekochte smartphone LG G4 blijft in februari 2018 na opladen hangen in een zogeheten bootloop. Dit blijkt een bekend probleem te zijn van dit merk en is dus een gevalletje garantie. Via Mobiel.nl hun reparatieservice Dr. Mobile (Dynafix) ingeschakeld, maar Dynafix wil het bootloopprobleem pas verhelpen als eerst een andere schade (het beschermglaasje van de lens is april 2017 kapotgegaan) wordt verholpen à € 84,70. Het bootloopprobleem is echter niet ontstaan door een kapot lensglaasje. De schades hebben niets met elkaar te maken, maar Dynafix claimt, dat zij het recht hebben reparatie onder garantie te weigeren als er valschade aan het toestel te zien is.

Versturen kostte al € 11,95. Terug laten sturen kost mij nog eens € 36,30. Al met al kost mij het niet repareren: € 48. Derde optie is afstand doen van het toestel!!!
Huh, ja, u leest het goed!
Mobiel.nl geeft niet thuis en verschuilt zich achter Dynafix.

Heb contact gezocht met fabrikant LG om te kijken of zij het toestel willen repareren onder garantie, maar zij verschuilen zich ook onder het rapport van Dynafix.

Bijzonder vreemd, dat een reparatieservice, verkoper en fabrikant zich kunnen verschuilen achter een schade aan het toestel die geen verband houdt met het euvel waarvoor het toestel ter reparatie is aangeboden. Dit zou niet moeten mogen.

Is hier iets aan te doen en zo ja, wat?

Gratis reparatie onder garantie van het bootloopprobleem.

Wij vinden dat Mobiel.nl hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!