Klacht Molenaar: Molenaar Nunspeet levert een te krappe sifon in de afvoer van hun inloop-douche, waardoor verstoppin
Details
Klacht
Klacht:Door Molenaar Nunspeet geleverde inloop-douche (kosten
€ 10.000) ter vervanging van een badkuip geeft al snel na ingebruikname
problemen met de afvoer waardoor de douchevloer regelmatig overloopt. Dit
ondanks door ons zelf genomen maatregelen ( na de eerste verstoppingen) om
zoveel mogelijk vuil en haren af te vangen voordat het in de afvoer verdwijnt
en ondanks het dagelijks reinigen en doorspoelen van de sifon in de afvoer. Na
onderzoek met o.a. een camera door het rioolbedrijf RRS en gedeeltelijke
demontage van de sifon bleek de verstopping veroorzaakt te worden door:
mso-fareast-font-family:Verdana;mso-bidi-font-family:Verdana">1)
Kleine en nauwe afmeting van de sifon in de
douchevloer met kleine afvoergaten en een lage doorstroomsnelheid waardoor
makkelijk vuil en haren blijven hangen.
mso-fareast-font-family:Verdana;mso-bidi-font-family:Verdana">2)
Rubber dop in de buitenwand (rioolzijde)
van de sifon, welke aan de achterzijde vuil en haren vasthoudt. Alleen te
verwijderen door verwijdering van de slecht toegankelijke rubber dop. Geen
dagelijks werk en met het risico dat de dop door het gat schiet en in het de
achterliggende rioolpijp terecht komt (sifon werkt dan niet als stankafsluiter).
mso-fareast-font-family:Verdana;mso-bidi-font-family:Verdana">3)
Positionering van de afvoer in het midden
van de douchevloer, terwijl de oorspronkelijke rioolaansluiting van de badkuip aan
het einde van de vloer zit. Hierdoor een horizontale afvoerpijp onder de
douchevloer met maar zeer weinig verval en dus slechte doorstroming. Een afvoer
in de douchevloer op de oude plek van de bad afvoer was logischer en beter
geweest met meer ruimte voor een grotere sifon.
Gewenste oplossing
Oplossing van het verstoppingsprobleem, door de montagevan een grotere en beter toegankelijke sifon met een betere doorstroming en een
betere mogelijkheid tot reinigen.
- Status
- niet opgelost
- Beoordeling
Deze klacht is gesloten
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.