Klacht MoneYou: Klantonvriendelijk met lenen

Passat55

Ik heb een kredietaanvraag geplaatst. Na uploaden van documenten kreeg ik in de ochtend een melding dat er nog stukken nodig zijn. Ik kon niet zien wat, dus ik bel. Krijg ik een onvriendelijk persoon aan de lijn die niet echt veel zin had in een telefoongesprek. Prima, wel een oplossing. Alleen een betaalopdracht van de offerte was nodig. Documenten waren inhoudelijk al beoordeeld. Ik log in om documenten up te loaden, maar heb die mogelijkheid niet. Bel weer: mijn aanvraag is goedgekeurd. Vond ik vreemd, want paar minuten eerder was er een document nodig. Wat blijkt, foutje. Over tien minuten kan ik de documenten uploaden. Prima! Kwartier later wil ik inloggen, krijg ik te zien dat de aanvraag is afgewezen. Ik weer bellen: krijg ik in eerste instantie te horen dat er de mogelijkheid bestaat dat ons inkomen minder kan worsen door baanverlies. Raar is dat, want dan kun je alle aanvragen afwijzen. Ik heb zeker 20 minuten lang met deze persoon staan praten en elke keer kreeg ik de argument dat de Acceptanten de aanvraag hebben beooordeeld en hij niet. Alsof ik de ING bel. Ik heb toch iemand van Moneyou aan de lijn dacht ik. Krijg ik daarna het argument dat zij inhoudelijk niet weten hoe de afdeling Acceptatie beoordeeld! Slechter kan het gewoon niet!
Uiteindelijk willen ze me wel een lager bedrag aanbieden, maar daarvoor moet ik een nieuwe aanvraag indienen! Op klantvriendelijkheid scoren ze echt een 0,1 hoor. Als het lager kon, dan was het echt een - 5 geweest. Nee, Moneyou, dan maak je zelf een offerte en stuur je die op naar de klant. Dit is gewoon bar slecht! Nu snap ik de doorlooptijd van een dag wel..

Mijn aanvraag opnieuw beoordelen, de juiste overweging maken.

Nog geen reactie gehad.
    Passat55
    16 september, nog geen reactie.
    Passat55
    Nog geen reactie gehad, maar overigens wel een lening bij Nationale Nederlanden. Perfecye services! Mensen: ga voor Nationale Nederlanden. Vergeet MoneYou, ben nog nooit zo behandeld.

Passat55
Uiteindelijke oplossing Geen oplossing. Ze hebben wel toegegeven dat ik niet netjes ben behandeld. Maar het grappige is: anno 2018 nemen zij geen telefooongesprekken op. Als afdeling hebben ze geen idee van elkaars richtlijnen. Hoe wil je dan een klant helpen?!