Klacht Montel: Drie keer fout voorgelicht bij aankoop hoekelement/chaise longue - schandalig voorstel schadevergoeding

J. Mangnus

30/11/13 bestelden we bij Montel Utrecht chaise longue en hoekelement. Bij levering op 11/04/14 bleek medewerkster Van der Haagen ons 3x fout te hebben voorgelicht. 1. Na onze handtekening bleek zij stof gewisseld te hebben in offerte. Extra kosten: €450. Wat heeft offerte dan voor zin? 2. Foute voorlichting over verhuislift. Medewerkster gaf ons gelijk toen we zeiden dat laadklep van vrachtwagen genoeg was (net zoals bij buren). 01/03 bleek verhuislift wel nodig. Nieuwe afspraak, extra kosten: €125. 3. Medewerkster gaf foute informatie over hoogte banken. Ze beweerde dat ze even hoog waren, vooral bij koudschuim. Niet dus. Hoekelement is hoger, waardoor we deze niet naast de chaise longue kunnen zetten om één grote bank te maken. Bij goede voorlichting hadden we hoekelement a €825 niet gekocht.
Klantenservice kwam op 19/03 met slecht voorstel: slechts €200 vergoeding of €425 bij inlevering hoekelement. Dan betalen we dus nog €400 voor hoekelement dat we niet hebben.

Al met al zijn we minimaal voor €125 (verhuislift) + €825 (hoekelement dat we niet hadden gekocht bij goede voorlichting) = €950 fout voorgelicht.
Een goede oplossing zou zijn als we minimaal de helft van het hoekelement terug zouden krijgen (minimaal €412,50), waarbij we het hoekelement mogen behouden. Of de het hele hoekelement wordt teruggehaald, waarbij we het volledige bedrag voor het hoekelement terug krijgen.

Montel is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

Ook een klacht indienen over Montel?