Klacht Montel: misleiding door de term 1,5 zits

T.F.M

eind april werd de hoekbank met een 2 en een 1,5 zits + hoekelement geleverd door Montel. Aan de bezorger heb ik aangegeven dat deze bank kleiner was dan afgesproken. Na meerdere email berichten kreeg ik van Montel te horen dat zij onder een 1,5 zits verstaan een 1 zits element + armleuning. De oppervlakte van het 2 zits gedeelte is 2 x 70 cm + armleuning van 39 cm. Het 1,5 zits gedeelte is 70 cm + 39 cm armleuning??
Blijkbaar wordt verwacht dat er ook op de armleuning gezeten gaat worden. Lijkt mij niet helemaal de bedoeling. In de winkel ben ik, mijn vrouw en dochter er niet op gewezen dat het hier slechts om een 1 zitplaats gaat. Bij de koop heb ik geen overzicht gekregen van de totale opstelling. Wel moest ik bij de kassa vlak voor het afrekenen een formulier tekenen waarop een aantal onderdelen wel en niet waren aan gekruisd.
Wij hadden gevraagd om een grotere bank omdat wij met 6 personen zijn. Nu zitten wij met een te kleine bank. Ik voel mij echt misleid door Montel.

Omdat de bank nu te klein is wil ik een extra zit element van 70 cm zodat ik aan twee zijdes een even lange bank krijg. Montel wil daar aan mee werken voor een prijs van 620 euro waar dan nog 20 % korting vanaf gaat. Dat lijkt mij een sigaar uit eigen doos.
A: een prijs van 620 euro voor 1 element lijkt mij al aan de hoge kant, een 2 zits element met armleuning kost 800 euro?
B: elke klant krijgt al 15 % korting bij Montel. Dan is 20 % wel aan de magere kant.
Ik vind dat ik al voor een half element betaald heb dat niet geleverd is en wil dan ook niet meer dan 250 euro mee betalen aan een passende oplossing.

Montel
    Beste meneer/mevrouw Barendse,

Wat vervelend om te vernemen dat u niet geheel tevreden bent. Ik ga uw melding doorsturen aan mijn collega's van de afdeling klantenservice. Zij zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om dit te bespreken.

Julia - Webcare Montel
    T.F.M
    ik heb teruggebeld op voicemail bericht. Voorstel om 100 euro extra korting vind ik nog niet in verhouding. zie verder vervolg op klacht d.d. 5-9-2016 via deze site
    T.F.M
    Na het indienen van de vervolgklacht heb ik niets meer van Montel vernomen. Vreemd de 1e keer belde zij al de volgende dag.
    Op mijn nieuwe voorstel om 250 euro bij te betalen voor de ontbrekende halve zitplaats is niet ingegaan.

T.F.M

Ook een klacht indienen over Montel?