Klacht Montel: Slijtage aan zitvlak wordt niet vergoed

JRGNST

Wij hebben een bank van Montèl gekocht. Zij beloven 5 jaar garantie. Na 3,5 jaar is de stof van het zitvlak gaan scheuren, en wel op een plek die níet intensief gebruikt wordt. Andere plekken worden vaker gebruikt en daar is de stof nog prima. Nu beweert Montèl dat de schade is veroorzaakt door gebruik / externe factoren. Natuurlijk wordt de bank gebruikt. Maar wij zijn zuinig op de bank en wij zijn van mening dat deze schade niet is ontstaan door bijzonder gebruik maar doordat de stof plaatselijk(?) niet van voldoende kwaliteit is. Er wordt op basis van een paar foto's simpel gezegd dat de schade is veroorzaakt door externe factoren en daar moeten wij het mee doen. Dan denk, beloof dan geen 5 jaar garantie. Dit is erg teleurstellend en zo'n claim voelt als misleiding.

Ik zou willen dat Montèl hun belofte waarmaakt en gewoon garantie geeft op de bank zoals ze beloven.
Ik ben geen stap verder gekomen naar aanleiding van deze bijdrage op Klachtencompas. In mailcontact blijven ze verwijzen naar de retailer en gaan ze zelf niet inhoudelijk in op de 5 jaar garantie die ze beloven. Ik word verwezen naar de CWB-garantievoorwaarden maar die gaan alleen over de eerste twee jaar. Voor de garantie hierna kan ik dus nergens terecht. Ze wimpelen mij af en daar mag ik het mee doen. Extra frustrerend om dan deze periode een radiospotje voorbij te horen komen waarin Montèl de consument 5 jaar garantie belooft. Ik vind dus misleidend.

Montel
    Beste heer/mevrouw Steenwelle,

Vervelend om te horen dat u niet tevreden bent. Helaas kunnen wij nav uw gegevens geen ordernummer gevonden krijgen in ons systeem. Waarschijnlijk heeft u bij een franchise filiaal uw bank aangekocht. De afspraak met onze franchisers is dat zij de eigen klanten zelf helpen met vragen en/of klachten. Vriendelijk verzoeken wij u om aan ons door te geven in welk filiaal u uw bank aangekocht heeft. Wij kunnen het dan voor u doorgezet naar naar het juiste filiaal om het voor u in behandeling te nemen en er bij u op terug te komen. Bij voorbaat dank.

Margo Molenaar - Montèl
    JRGNST
    Hallo, wij hebben eerst contact gezocht met de franchise waar wij de bank hebben gekocht. Omdat wij niet tevreden waren met hun reactie geen ik Montèl zelf aangeschreven. Mijn eerste bericht op klachtencompas is een klacht over de reactie van Montèl. In de reactie van Montèl wordt ook verwezen naar de CWB-garantievoorwaarden. Maar die gelden alleen onder de eerste twee jaar. Bij hun kan ik dus niet terecht. Mijn punt is dat jullie 5 jaar garantie beloven maar dit niet nakomen.
    Montel
    Beste heer/mevrouw Steenwelle,

Bedankt voor de informatie. Helaas kan ik uit uw bericht niet achterhalen in welk filiaal u uw bank aangekocht heeft. Vriendelijk verzoeken wij u dat aan ons door te geven via Webcare@montel.nl. Bij voorbaat dank.

Margo Molenaar - Montèl

Ook een klacht indienen over Montel?