Opgelost door Monuta: Ik mag van Monuta niet overstappen van een lucratieve begrafenispolis naar een goedkopere polis.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 364462
Gebruiker
Gebruiker1554296020
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik betaal al vanaf juli 1940, dus ruim 78 jaar, een maandelijkse premie bij Monuta voor een vrij lucratieve begrafenispolis waar mijn vrouw, die nu 73 jaar is, in 1973 bij gekomen is. Samen betalen we ieder maand € 33,28.
Vorig jaar zag ik op de site van Monuta, waar ik overigens nooit over geïnformeerd ben geweest, dat zij ook een goedkopere polis als optie hebben.
Daar wij eenvoudige AOW-trekkers zijn met een klein pensioen, welke al 14 jaar steeds minder wordt, heb ik Monuta gevraagd onze polis om te zetten in de goedkopere versie waardoor onze maandlasten lager zullen uitvallen.
Monuta weigert dit pertinent omdat ik ouder dan 75 jaar ben! Het enige wat zij voor ons kunnen doen is de premie niet indexeren.

De oplossing

Ons in staat stellen om gebruik te gaan maken van de goedkopere begrafenispolis, die Monuta pas later is gaan voeren, waardoor de maandelijkse kosten lager zullen uitvallen.

1 reactie

  1. Auteur
    Monuta
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte klant,

    Hartelijk dank voor uw bericht.

    Uw klacht is door afdeling Klanttevredenheid in behandeling genomen. Zodra wij over de gewenste informatie beschikken ontvangt u zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk op 20 mei, telefonisch of schriftelijk een inhoudelijke reactie.

    Als u in de tussentijd nog vragen heeft, mailt u dan gerust naar klanttevredenheid@monuta.nl.

    Met vriendelijke groet,

    Afdeling Klanttevredenheid
    Monuta

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Gebruiker1554296020
Datum
Uiteindelijke oplossing
Een uitgebreide analyse en doorberekening van mijn probleemstelling waaruit blijkt dat de huidige situatie voor mij toch de beste optie is.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over Monuta?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen