Klacht Monuta: Monuta brengt posten in rekening die onder de naturaverzekering vallen, en dus gratis zijn.

Kerkrade

Mijn overleden broer had een naturapakket bij monuta overgenomen van OBCS de Onderlinge Begrafenis en Crematie Steun elkaar. Bij de factuur werden onterecht grafdelfkosten etc in rekening gebracht. Na diverse mails uiteindelijk gecorrigeerd. Van de gratis 250 bidprentjes werden echter voor 100 prentjes €355 €3,55 per stuk berekend, kopie factuur niet geleverd, ondanks verzoek. Voor de niet afgenomen 150 prentjes compenseerde monuta, volgens eigen berekening, €391,50, €2,61 per stuk.

Mijn stelling is gratis dus €355 ten onrechte berekend. Monuta gewezen op offertes van drukkerijen die 100 prentjes met kleurenfoto leveren voor €161,00, dus €1,61 per stuk. Monuta reageert hier niet op, ze betalen dus bewust teveel en berekenen dat door aan de klanten. Of ze betalen zelf minder, maar berekenen klanten teveel!
In de verzekering staat 250 bidprentjes, zonder omschrijving.

Monuta dient de voorwaarden van hun naturaverzekering correct te volgen. Nu sterk de indruk dat monuta uit een begrafenis munt wil slaan.
Monuta houdt star vol dat gratis 250 bidprentjes volgens de naturapolis zijn gegeven. 1 Terwijl ze voor de 100 verstrekte €355,00 factureren, zonder een kopiefactuur te vertrekken, en voor de 150 niet verstrekte een compensatiewaarde van €391,50 geven, hun eigen berekening. 2 Offertes van andere drukkerijen voor 100 bidprentjes €161,00 is voor monuta geen reden om een andere drukker te kiezen. Ze geven ook geen kopiefactuur van de gedeclareerde bidprentjes, ondanks verzoek. 3 grafdelfkosten in naturapakket, eerst €605,00 gefactureerd, dan €248,00 en dan na lang soebatten €0,00

Monuta
    Geachte klant,

Wat vervelend om te lezen dat u aangeeft dat Monuta de voorwaarden niet juist hanteert. Onze uitvaartverzorger heeft meerdere malen hierover contact met u gehad.

Wij verwijzen dan ook naar de mail van 8 april waarin u kunt lezen dat de polisvoorwaarden juist zijn gehanteerd en dat u geen kosten hoeft bij te betalen.

Mocht u hierover nog met ons in gesprek willen kunt u mailen naar klanttevredenheid@monuta.nl.

Afdeling Klanttevredenheid
    Monuta

Ook een klacht indienen over Monuta?