Klacht Monuta: Ondoorzichtige kostenopbouw

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 253343
Gebruiker
C.M. Heppener-Tromp
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ondoorzichtige kostenopbouw premie (natura) uitvaartverzekering. Ook niet bij afkoop of premievrij maken Geen inzicht mogelijk voor de klant om "concurrentie overwegingen"..

De oplossing

O.m. n.a.v. de woekerpolis kwesties is inzicht verschaffen aan de klant in de kostenstructuur noodzakelijk en normaal.

1 reactie

  1. Auteur
    Monuta
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte mevrouw Heppener,

    Uw klacht is bij ons bekend. Wij hebben inmiddels zowel telefonisch als per e-mail contact met u gehad.

    Op uw reactie van 27 januari zullen wij zo spoedig mogelijk reageren.


    Met vriendelijke groet,


    Afdeling Klanttevredenheid
    Monuta

Uiteindelijke oplossing

Auteur
C.M. Heppener-Tromp
Datum
Uiteindelijke oplossing
Op 8 februari jl. mailt Monuta o.m.: Als u geen premie meer wilt betalen en uw polis premievrij wil maken betekent dit dat het pakket komt te vervallen en er een bedrag bij Monuta blijft staan waar in de toekomst uitvaartkosten voor kunnen worden ingediend. De premievrije waarde van uw polis is per 01/06/2017 € 1.403,70. Ook bij het berekenen van dit bedrag zijn de te maken kosten van € 255,00 al ingehouden. Echter, het verschil tussen de sinds 01-01-2006 ingelegde premies en de premievrije waarde (kosten af) per 01/06/2017 : € 868,65. Ik heb Monuta om verdere uitleg gevraagd. Wordt vervolgd.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over Monuta?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen