Klacht Monuta: Ondoorzichtige kostenopbouw

sad Niet opgelost
C.M. Heppener-Tromp

Ondoorzichtige kostenopbouw premie (natura) uitvaartverzekering. Ook niet bij afkoop of premievrij maken Geen inzicht mogelijk voor de klant om "concurrentie overwegingen"..

O.m. n.a.v. de woekerpolis kwesties is inzicht verschaffen aan de klant in de kostenstructuur noodzakelijk en normaal.

Monuta
    Geachte mevrouw Heppener,

Uw klacht is bij ons bekend. Wij hebben inmiddels zowel telefonisch als per e-mail contact met u gehad.

Op uw reactie van 27 januari zullen wij zo spoedig mogelijk reageren.

Afdeling Klanttevredenheid
    Monuta

C.M. Heppener-Tromp
Op 8 februari jl. mailt Monuta o.m.: Als u geen premie meer wilt betalen en uw polis premievrij wil maken betekent dit dat het pakket komt te vervallen en er een bedrag bij Monuta blijft staan waar in de toekomst uitvaartkosten voor kunnen worden ingediend. De premievrije waarde van uw polis is per 01/06/2017 € 1.403,70. Ook bij het berekenen van dit bedrag zijn de te maken kosten van € 255,00 al ingehouden. Echter, het verschil tussen de sinds 01-01-2006 ingelegde premies en de premievrije waarde (kosten af) per 01/06/2017 : € 868,65. Ik heb Monuta om verdere uitleg gevraagd. Wordt vervolgd.

Ook een klacht indienen over Monuta?