Klacht Monuta: uitvaart verzekering

albert van zanen

Tot voor kort verzekerd bij monuta voor mijn uitvaart,
bij dejaarlijkse premie verhoging even naar de site van monuta gegaan om te kijken en te vergelijken.Wat bleek en vergelijkbaar pakket kost als ik nu zou starten nog geen 6 euro per maand en ik moest ruim 17 euro gaan betalen.
Monuta gebeld de eerste telefoniste wist het ook niet ging het uitzoeken na ruim een kwartier te hebben gewacht maar opnieuw gaan bellen . Andere telefoniste wist te melden dat ik een verouderd pakket had met voorwaarden die niet meer aan de huidige regelgeving voldoen,moest maar via de mail een klacht indienen bij de klachten commissie. Dit heb ik gedaan.In antwoord van Monuta bleek dat ik premie tot mijn 60 ste zou moeten betalen en dat het nieuwe pakket tot 85 jarige leeftijd loopt 25 jaar langer dus dat mijn huidige verzekering al vele jaren oud is is maar buiten beschouwing gelaten. Ook zou ik meer premie moeten betalen omdat mijn polis via een adviseur zou lopen. Deze is daar echter niet bekend.

een fatsoenlijke aanpassing van de polis. nu is mijn polis met nog maar 8 jaar premie betalen gestopt en keert deze bij mijn overlijden 2500 euro begrafenis kosten uit. een fooi!
ze willen nu ineens naar mijn gevoel maar wat graag van mij af.Zo is verondersteld dat ik wel een premie achterstand zou hebben opgelopen(door telefoniste ).Ook had ik nog nooit een polis ontvangen van betreffende verzekering.

Monuta
    Indien u nog vragen heeft naar aanleiding van de brief die wij aan u hebben gestuurd kunt u contact opnemen met klanttevredenheid@monuta.nl
    albert van zanen
    Het voorstel dat u volgens mij bedoelt is dat ik tot mijn 65 ste voor hetzelde pakket 10 euro per maand meer mag gaan betalen alleen om de uitkering van 1500 naar 2500 euro te krijgen. Mijns inziens is dat niet zo,n verbetering.
    Monuta
    Zoals eerder aangegeven door ons kunt u contact opnemen met de afdeling klanttevredenheid.
    albert van zanen
    Monuta komt met niets nieuws alleen neem contact op beste aanbieding is oude polis hervatten

albert van zanen

Ook een klacht indienen over Monuta?