Klacht MotoMoto: Geen geld terug na retourzending defecte Gorider Biker Extensa SE

Niek

Ik had een Gorider Extensa SE besteld, bij levering bleek dat de accu van het apparaat kapot was. de navigatie functioneerde alleen wanneer hij aan de oplader hing.

Ik ben contact gaan zoeken met MotoMoto. Dit bleek zeer stroef te gaan:
Talloze keren gebeld, nooit werd er opgenomen of teruggebeld. Op ingesproken voicemail berichten werd nooit gereageerd, op e-mails werd sporadisch een reactie gegeven.
Ik heb gestreefd om het binnen 2 weken af te handelen, omdat ik dan op motorvakantie ging. Dit is niet gelukt en heb dus elders een nieuwe navigatie gekocht.

In eerste instantie zou ik akkoord gegaan zijn met reparatie, maar nu ik noodgedwongen een ander navigatiesysteem heb gekocht, wil ik mijn geld terug.

Na het retour sturen van de navigatie, samen met een officiële brief krijg ik de reactie dat er niks mis is met de accu en dat ik hem retour gestuurd krijg, waar ik het dus totaal niet mee eens ben.

Volledige aankoopbedrag terug €189,-

MotoMoto
    Beste Niek,

We hebben uw Navigatie naar Gorider gestuurd.
    En deze hebben hem uitgebreid getest.

De navigatie functioneert echt volledig naar behoren.
    Na opladen blijft hij makkelijk 2,5 tot 3 uur navigeren.

Heeft u wel de laders gebruikt die bij de Gorider geleverd zaten?
    Deze zagen er namelijk beiden nog on-uitgepakt en ongebruikt/ on-geïnstalleerd uit.

Wegens de navigatie gewoon absoluut 100% na behoren werkt, Hebben wij de Gorider naar u retour gestuurd. Wij hebben ook aan u aangegeven dat we de verzend kosten die we extra hebben gemaakt als service zien.

Ik had u gezien uw voicemail terug gebeld, maar kreeg overdag u niet te pakken. En heb meteen op uw email van 7 juli geantwoord,.
    Beste Jeroen,

Zoals eerder vermeld beroep ik me op het recht tot ontbinding van de koop. Ik hoef de navigatie dan ook niet retour te ontvangen.

P.S. Ik heb wel degelijk de originele laders diverse malen geprobeerd, telkens 12u aan een stuk.
    P.P.S. Ik heb nooit een oproep van u gemist, daarbij vind ik het erg laks dat u maar 1x terug probeert te bellen, op de vele gemiste oproepen.

Niek
    Onderling contact verliep zeer moeizaam en MotoMoto was niet bereid om het bedrag terug te betalen.
    Uiteindelijk heb ik met hulp van rechtsbijstand toch het volledige aankoopbedrag terug gehad.

Niek

Ook een klacht indienen over MotoMoto?