Opgelost door Motorhuis: APK kosten meer dan 1000 euro

content Opgelost
PascaleZ

APK keuring van C1 bij het Motorhuis in Haarlem (3 maanden geleden de waterpomp vervangen (voor, weet ik nu; te veel geld). Geen problemen met de auto, geen lampjes, geen rare geluiden (auto 11 jaar oud/ 40.000 op de teller). Toch kwam de boodschap dat de katalysator vervangen moest worden, kosten: meer dan 1000 euro!!! Toen ik meerdere keren aangaf, dat ik de kosten veel te hoog vond voor een auto van 11 jaar (en deze ook niet kon betalen), werd er medegedeeld dat er geen andere mogelijkheid was om de kosten te beperken. Wel kon ik langs komen voor een verkoopgesprek.
Na een nacht slapen en praten met wat mensen, tot de conclusie gekomen dat ik de auto niet kon laten maken.
Bij het ophalen van de auto moet ik alsnog de APK kosten betalen en is mijn C1 al afgekeurd en doorgegeven bij de RWD.
Op aanraden naar een andere garage gereden, daar kwam men tot de conclusie dat er een scheur zat in de katalysator. Kosten: 168 euro incl APK; incl koelstof aanvullen (die helemaal leeg bleek te zijn)!!
Garage heeft ook nog geïnformeerd wat de kosten zijn van een nieuwe katalysator (varieert van 200 tot 550 euro!!!)
Ik voel me ontzettend belazerd, ik heb er gewoon geen woorden voor .....

excuus en terugstorten APK kosten

Motorhuis
    Geachte mevrouw Zwaan,

Hartelijk dank voor het melden van uw klacht.
    Wij zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen en onze uiterste best doen om uw klacht naar tevredenheid af te handelen.
    U kunt uiteraard contact met ons opnemen door te bellen naar telefoonnummer 088 - 088 0322.

Vinanda Autar
    Klantenservice
    Motorhuis
    Geachte mevrouw Zwaan,

De servicemanager heeft onlangs contact met u opgenomen en uitleg gegeven, de APK kosten zullen worden gecrediteerd.

Vertrouwende u hiermee te hebben geïnformeerd.

Motorhuis B.V.

Gwendolyn Weise