Klacht Motorhuis: voorraad citroen en veel te lage inruilwaarde

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 88301
Gebruiker
joachim1979
Datum
3 reacties

Details

Klacht

Citroen adverteert momenteel met forse inruilpremies op voorraadautos. Met een mooie link kun je direct een afspraak maken en de inruilwaarde laten bepalen. Gisteren ervaren hoe deze procedure verloopt. De voorraad zoals deze bekend is is niet beschikbaar waardoor er een nieuwe auto besteld moet worden. Op zich geen probleem. Na meerdere dealers bezocht te hebben is redelijk bekend wat de inruilwaarde is. Een van de dealers werkt zelfs met een soort van marktplaats. Bij het bezoek aan motorhuis Rotterdam lag de inruilwaarde 25% onder de waardes van de concurrerende dealers. Moterhuis gaf aan dat zij de markt goed kennen en de andere dealers dus niet. Voor de helderheid de andere dealers gaven daarnaast ook nog kortingen. Blijkbaar heeft motorhuis zijn target gehaald en kunnen ze zich arrogantie permitteren.

Gewenste oplossing

Zorgen voor eerlijke informatie op de website
Geboden oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

3 reacties

  1. Auteur
    Motorhuis
    Datum
    Geachte heer Kooijman,
    Voor een actie als deze geldt, zolang de voorraad strekt. Het spijt ons dat wij de gewenste auto op het moment van uw interesse niet voorradig hadden. De aanvullende inruil korting is in de meeste gevallen alleen van toepassing op de aanschaf van de specifieke voorraadauto’s. Dit betekent dus een dubbel voordeel en hiermee is ook meteen verklaard dat de voorraad over het algemeen redelijk vlot verkocht wordt.
  2. Auteur
    joachim1979
    Datum
    Dit is wat mij betreft te kort door de bocht. Handig om vooraf de klant te informeren dat de auto op dat moment niet meer aanwezig is. Het is dan aan de klant om te bepalen of zij wel of niet de afspraak willen maken. Wel zo eerlijk.
  3. Auteur
    joachim1979
    Datum
    Na laatste reactie niks meer gehoord. Inmiddels elders een Citroen gekocht waarbij bleek dat wederom Motorhuis foutieve info heeft gegeven. Nooit meer Motorhuis voor ons in ieder geval.

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over Motorhuis?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen