Klacht Mozaiek Wonen: Zeer verouderde badkamer wordt maar niet gerenoveerd, maar pappen en nathouden

El-Barkani1

Hierbij wil ik een klacht indienen tegen woningbouw Mozaïek Wonen te Gouda. Sinds de woning gebouwd is in 1983 worden er mondjesmaat onderhoudswerkzaamheden gedaan. Deze “onderhoudswerkzaamheden” zijn meestal gericht op pappen en nathouden. Zo ook in de badkamer. Er bevinden zich een aantal loszittende tegels met lekkage naar de slaapkamer tot gevolg. Hierdoor is o.a. vochtschade ontstaan aan het laminaat en een kast. Meer schade wordt niet uitgesloten, gezien het probleem nog niet verholpen is. Het bruine tegelwerk is zeer verouderd. De woningbouw wil dit slechts verhelpen met het kitten van de voegen en wellicht 3 tegels vervangen in het wit. Hier ben ik uiteraard deze keer niet mee akkoord gegaan. Een aantal jaren terug was er ook al een wand van de badkamer met loszittend tegels. Door de woningbouw is toen na veel aandringen besloten een kleine wand te vervangen door nieuwe tegels. De bruine tegel aan deze wand zijn vervangen door witte tegels, omdat de bruine tegels niet meer geleverd werden. Ik heb nu dus een witte wand een 3 bruine wanden. Dit ziet er totaal niet uit. Dit heb ik kenbaar gemaakt aan de woningbouw, maar die vertelde dat ze zeer binnenkort de gehele badkamer van de woningen zullen renoveren. We zijn nu een aantal jaren verder en de belofte wordt niet nagekomen. Ik ben totaal geen vertrouwen meer in Mozaïek Wonen. Ik voel mij niet serieus genomen en niet gelijkwaardig behandeld. Gezien bij meerdere van mijn buren zonder verzoek de badkamer is gerenoveerd.

Hierbij verzoek ik vriendelijk doch dringend de badkamer op kort termijn te renoveren. Indien dit niet gebeurt ben ik genoodzaakt Mozaïek Wonen in gebreke te stellen en juridische stappen te ondernemen. Ik heb altijd de huur (en huurverhogingen) netjes op tijd betaald!
de probleem met mozaik woning is niet opgelost ze wil stuk maken van tegels de rest 2021 maar bij tien huizen van buren hebben gedaan alles zonder probleem een ik sinds 2014 nog niet opgelost ik vind apart gedrukt niet gelijk waardigheid net ander mensen

Mozaiek Wonen
    Geachte heer, mevrouw,

We begrijpen uw vraag en uw ergernis dat u met verschillende kleuren tegels zit.
    Nu is het zo dat wij volgend jaar in uw woongebouw alle badkamers gaan vervangen. Dan nemen we dus ook uw badkamer mee.
    Tot die tijd doen we wel kleine herstelwerkzaamheden zoals aan het kitwerk, of een enkele tegel vervangen. We hopen dat u hier begrip voor hebt.

Onze teamleider neemt deze week contact met u op. ^MC

Ook een klacht indienen over Mozaiek Wonen?