Klacht MSC Cruises: 0,0 reactie op een aantal serieuze klachten

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 574277
Gebruiker
R. Ros
Datum
9 reacties

Details

Klacht

Wij hebben een cruise gemaakt met de MSC Virtuosa in november 2021. Genua/Dubai, drie weken. Over het geheel genomen, was alles oké, maar er waren ook allerlei zaken niet goed en die heb ik in een klachtenbrief op 2 december 2021 gemeld bij zowel MSC Nederland als rechtstreeks bij de receptie van het desbetreffende schip. Men heeft niet eens het fatsoen om te reageren. Ik heb al twee keer een herinnering gestuurd, complete radiostilte. Is dat de arrogantie van de grote cruisemaatschappij tegenover de zwakke burger die er alleen voor staat?

Gewenste oplossing

Een inhoudelijke reactie op onze klachten.
Geboden oplossing
Een korting op een volgende reis. Terwijl wij - aantoonbaar - hard kunnen maken, dat we tijdens onze reis gewoon geld hebben uitgegeven en daarvoor niet gekregen hebben wat afgesproken was.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

9 reacties

  1. Auteur
    R. Ros
    Datum
    Zoals te verwachten GEEN enkele reactie. Wat zitten ze daar eigenlijk te doen bij MSC?
  2. Auteur
    MSC Cruises
    Datum
    Beste Heer Ros,

    Wij wensen ons te verontschuldigen voor de lange wachttijden. Door de huidige sanitaire crisis alsook reorganisatie hebben we een kleine achterstand opgelopen in de behandeling van onze mails. We proberen onze klanten zo snel mogelijk verder te helpen.

    Wij willen u mededelen dat uw klacht werd doorgestuurd naar ons hoofdkantoor.

    Zodra wij feedback van hen, zal u hiervan op de hoogte worden gesteld.

    Met vriendelijke groeten,

    MSC Customer Care Team Benelux
  3. Auteur
    R. Ros
    Datum
    Ik hoop dat ons geduld uiteindelijk beloond wordt en we een inhoudelijke reactie krijgen. Maar ik blijf het niet normaal vinden dat je hiervoor tenminste anderhalve maand moet wachten. Dat zegt ook wel iets over het bedrijf....
  4. Auteur
    R. Ros
    Datum
    En weer 5 dagen verder...zonder ook maar iets gehoord te hebben. Schandalig eigenlijk.
  5. Auteur
    MSC Cruises
    Datum
    Beste Heer Ros,

    Wij wensen ons te verontschuldigen voor ons late antwoord.

    Wij hebben het genoegen u mede te delen dat wij u een korting van 150 euro per kajuit op een volgende cruise zullen aanbieden voor het ongemak dat u heeft ondervonden.

    Gelieve in bijlage de Akte van Ontheffing ingevuld en ondertekend terug te sturen naar customercare.benelux@msccruises.be

    Met vriendelijke groeten,

    MSC Customer Care Team Benelux
  6. Auteur
    R. Ros
    Datum
    Dit is geen inhoudelijke reactie maar een zeer onbevredigend voorstel om tot een oplossing te komen. Wij hebben per persoon tenminste 150 euro uitgegeven voor niets (een PCR test die niet nodig bleek, een dure maaltijd in een a la carte restaurant die onder de maat was en een mislukte excursie) en we krijgen geen inhoudelijke reactie maar een korting als we weer een reis willen maken. Ik weet nog zo net niet of ik ooit weer een reis met MSC wil maken na deze ervaringen... Dus kom met een fatsoenlijke inhoudelijke reactie in plaats van met zo'n misplaatst voorstel.
  7. Auteur
    MSC Cruises
    Datum
    Beste Mevrouw Ros,

    Wij vinden het zeer spijtig te horen dat uw reis niet is verlopen zoals u had gewenst.

    Wij willen u informeren dat wij aan al onze MSC klanten vragen een negatieve PCR test voor te leggen voor hun afreis. Dit zijn de huidige maatregelen die moeten worden opgevolgd.

    Wat betreft het Steakhouse Butchers Cut hebben we uw opmerking doorgegeven aan ons hoofdkantoor zodat hier opgelet kan worden in de toekomst.

    Ook voor uw mislukte excursie hebben we uw feedback gedeeld zodat MSC zijn excursies kan verbeteren en aanpassen waar nodig.

    Daarom bieden wij u dan ook een korting aan van 150 euro per kajuit op een volgende cruise.

    Wij hopen u alsnog te mogen verwelkomen op één van onze volgende cruises.

    Met vriendelijke groeten,

    MSC Customer Care Team
  8. Auteur
    R. Ros
    Datum
    Herhaling van zetten. Wij hebben er zelf helemaal niets aan dat u het hoofdkantoor van MSC informeert over onze slechte ervaringen. Dat hebben we zelf ook al bij herhaling gedaan. We hebben rechtstreeks de receptie van het schip gemaild, maar 0,0 reactie ontvangen. Het is bijna onbehoorlijk hoe er met ons als klanten wordt omgegaan. En als er dan een PCR test wordt geeist, waarom wordt er dan bij het inchecken niet naar gevraagd? Kortom, een zeer onbevredigende reactie en een voorstel waar we niets aan hebben. Bah.
  9. Auteur
    MSC Cruises
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Beste Mevrouw Ros,

    Wij willen u informeren dat een negatieve PCR test voor afreis verplicht is om aan boord te gaan.
    Indien u niet werd gecontroleerd alvorens aan boord te gaan, is dit een fout van onze bemanningsleden.

    Dit wil zeggen dat zij de regelgeving betreffende het volgen van de nodige prodecures niet hebben nageleefd. Wij hebben dit dan ook intern aangekaart.

    Wij kunnen u dan ook geen andere compensatie aanbieden dan de 150 euro korting per kajuit voor een volgende cruise.

    Met vriendelijke groeten,

    MSC Customer Care Team Benelux

Deze klacht is gesloten

Ook een klacht indienen over MSC Cruises?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen